آیت‌الله مکارم شیرازی:

هوای نفس مهم‌ترین عامل در انحراف و نابودی انسان است

مرجع تقلید شیعیان گفت: جریان‌های تفکیری دست به کشتار ملت‌های مسلمان مظلوم بی‌گناه زدند و زندگی آن‌ها را نابود کردند و هر اقدام وحشیانه‌ای که بود انجام دادند که به دلیل بی‌عقلی و پیروی آن‌ها از هوای نفس بود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: اگر به برنامه‌های قرآنی در رسانه‌ها و تحقیقات و مجالسی که برگزار می‌شود توجه شود جامعه به رشد و شکوفایی می‌رسد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه ۱۷ سوره حدید تصریح کرد: آیا زمان آن نرسیده است کسانی که از مدعی ایمان هستند در برابر خدا تسلیم و خاشع شوند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کرد:‌ای پیامبر به مردم بگو من آمدم تا شما را موعظه کنم و یک موعظه دارم که همه موعظه‌هایم در آن خلاصه‌شده است، در راه خدا قیام کنید و نیت خالص داشته باشید.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: همه بدبختی‌های انسان در این است که هوای نفس، عقل و فکر درست را از وی می‌گیرد، شخص معتاد این موضوع را می‌داند که مواد مخدر سبب نابودی می‌شود و زندگی‌اش را از دست می‌دهد، اما به دلیل اینکه تفکر نمی‌کند از آن استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات تکفیری‌ها علیه مسلمانان افزود: جریان‌های تفکیری و داعش دست به کشتار ملت‌های مسلمان مظلوم بی‌گناه زدند و زندگی آن‌ها را نابود کردند و هر اقدام وحشیانه‌ای که بود انجام دادند که به دلیل بی‌عقلی و پیروی آن‌ها از هوای نفس است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی درباره اهمیت تفکر در اسلام گفت: بیشترین عبادت ابوذر تفکر است، انسان باید به این موضوع فکر کند برای چه در این دنیا حضور دارد و در آینده به کجا می‌رود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به ارزش و اهمیت تفکر در انسان عنوان کرد: تفکر در پرورش انسان و اصول اخلاقی بسیار مؤثر است، در طول شبانه‌روز یک‌زمانی را برای تفکر قرار دهیم.

انتهای پیام/پ

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق

برچسب ها: مکارم ، هوای نفس ، اخبار قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.