استاندار خراسان رضوی گفت: این استان می‌تواند با توجه به جایگاه ویژه‌ای که دارد برای برند‌های تولید غذا، ارائه خدمات مناسب و همچنین تولید محصولات جدید ایفای نقش کند.

ما می‌توانیم در صنعت غذا صاحب برند جهانی شویمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رشیدیان در افتتاحیه اولین نمایشگاه اختصاصی برند‌های برتر صنعت غذا، شیرینی و خوراکی‌ها افزود: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند شروع خوبی برای ایجاد تعامل و گفتمان بین صاحبان برند در این حوزه باشد که قطعا منجر به اتفاق‌های مثبت و خوبی خواهد شد.


وی گفت: این نمایشگاه‌ها می‌تواند بصورت فصلی یا سالانه برگزار شود تا تجارب، ایده‌ها و مفهوم برندسازی میان فعالان این حوزه بروز شود. هم چنین خوراک خراسان ظرفیت جهانی شدن را دارد.
 
استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به حضور میلیونی زائران موضوع برندسازی خوراک، تغذیه، سلامت غذا و کیفیت آن اهمیت ویژه‌ای دارد که باید با ارتقای کیفیت پذیرایی و خدمات دهی همراه باشد.

رشیدیان گفت: نمایشگاه صنعت غذا، شیرینی و خوراکی فرصتی است که رستوران داران و دیگر دست اندکاران صنعت خوراکی و شیرینی یکدیگر را دیده و با تجارب هم آشنا شوند.

رشیدیان با بیان اینکه تاریخ کهن این استان و بارگاه منور امام رضا (ع) از قدیم الایام مرکز توجه مردم بوده است و فرهنگ کهن و ظرفیت فرآوری و تولیدات انواع غذا‌های سنتی و موضوع گردشگری را داشته است.

وی گفت: غذا‌های این استان از لحاظ سلامت، کیفیت و طعم مزه خاص خود را دارد و بسیاری از افراد حتی در کشور‌های همسایه از جمله عراق نیز خواهان بهره برداری از برند‌ها و غذا‌های خراسانی هستند.

استاندار خراسان رضوی افزود: امیدواریم با استانداردسازی و تولید صنعتی به درجه‌ای برسیم که علاوه بر میزبانی شایسته از مهمانان و زائران امام هشتم (ع)، این استان در فرآوری و صادرات مواد غذایی هم در بازار‌های جهان و منطقه نقش و سهم داشته باشد.

رشیدیان با بیان اینکه موضوع برند حلال بحث جدی در بازار مواد غذایی است، افزود: خراسان رضوی با توجه به پایتختی فرهنگی جهان اسلام می‌تواند در موضوع برند حلال به جایگاه ویژه‌ای دست یابد.

وی گفت: کشور‌هایی که صاحب تولیدات غذایی هستند در دیگر کشور‌ها رستوران و فروشگاه‌هایی با نام خود ایجاد می‌کنند و این نمایشگاه هم می‌تواند مقدمه‌ای باشد تا برند‌های خراسانی نیز در شهر‌ها و کشور‌های دیگری که ظرفیت گردشگری بالایی دارند رستوران‌هایی را دایر کنند.
 
ما می‌توانیم در صنعت غذا صاحب برند جهانی شویم

نخستین نمایشگاه برند‌های برتر صنعت غذا، شیرینی و خوراکی‌ها تا ۲۴ آذرماه در هتل همای شماره یک مشهد ادامه دارد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

گشایش نخستین نمایشگاه برند‌های برتر صنعت غذا، شیرینی و خوراکی‌ها در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.