کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان در محل اداره کل دامپزشکی این استان تشکیل واعلام شد قاچاق دام تهدیدی برای دامپروری کرمان است.

قاچاق دام روی میزکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا ودامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: به دلیل شرایط جغرافیای استان کرمان این استان همیشه دستخوش اتفاقات نشات گرفته از استان‌های مرزی همجوار بوده و مسیر قاچاق دام به این استان یک تهدید جدی برای صنعت دامپروری و امنیت غذایی می‌باشد.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم با نهاد‌های مرتبط از جمله نیروی انتظامی و سازمان پایانه حمل و نقل استان جهت الزام خودرو‌های حمل دام به اخذ گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی صورت پذیرفته است.

 سلطانی رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن اشاره به نظارت‌های دامپزشکی از طریق صدور گواهی و دفترچه اشتغال به حمل دام و فراورد‌های خام دامی بر پروسه نقل انتقال دام و فراورد‌های دامی اذعان داشت: در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار فقره گواهی حمل و ۱۷۹ فقره دفترچه اشتغال به حمل دام، طیور و فراورد‌های خام دامی توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمان صادر گردیده است.

وی با اشاره به کشف محموله‌های غیرمجاز دام سبک و سنگین توسط نیرو‌های انتظامی در سال ۱۳۹۶ اظهار داشت: این دام‌ها بصورت غیر مجاز و در حال حمل به سمت سایر استان‌ها کشف و ضبط شدند.

مسئول اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی اظهار کرد: هر نوع نقل انتقال دام زنده، فراورد‌های خام دامی، دارو و مواد بیولوژیک و حتی واکسن دام‌ها نیازمند اخذ مجوز بهداشتی از سازمان دامپزشکی و یا ادارات کل دامپزشکی استان‌ها می‌باشد می‌باشد و در غیر اینصورت تخلف محسوب شده و با افراد خاطی طبق مقررات برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ح

قاچاق دام تهدیدی برای دامپروری استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار