نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

توسعه صادرات غیرنفتی موجب ایجاد امنیت می‌شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت:توسعه صادرات غیرنفتی موجب ایجاد امنیت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور توسعه صادرات را در گرو اهمیت دادن به توسعه صادرات کالاهای تولیدی دانست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت : ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده و رسیدن به رشد اقتصادی پایدار هنگامی ممکن است که بنگاههای اقتصادی محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر کنند.

وی افزود: توسعه صادرات غیر نفتی موجب افزایش تولید ، رونق اشتغال و ایجاد امنیت می شود و میزان وابستگی به خارج کاهش می یابد.

وی افزود توسعه صادرات و ایجاد منافع مشترک اقتصادی با سایر کشورها میتواند ضمانت های لازم را برای امنیت کشور فراهم آورد.

آل هاشم با اشاره به الزامات توسعه صادرات ، بهبود فضای کسب و کار ، ایجاد شفافیت ، فسادزدایی و رانت زدایی از اقتصاد کشور ، اتخاذ رویکرد برون گرایی همراه با درون نگری ، توجه ویژه به سرمایه گذاری در حوزه‌های دارای قابلیت صادرات ، تامین منابع مالی ارزان قیمت و رفع انحصار در فرایندهای تولید و صادرات از طریق نظام تعرفه ای موثر را از جمله این الزامات برشمرد.

1.5 میلیون مدرک به دوش آماده مهاجرت هستند

حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در آیین آغاز به کار این همایش در خصوص برگزاری بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور گفت: همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور طبق روال همه ساله باهمکاری استانداری آذربایجان شرقی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، دانشگاه تبریز و به میزبانی اتاق بازرگانی تبریز برگزار می‌شود.

وی هدف عمده از برگزاری بیست و سومین همایش توسعه صادرات غیرنفتی را در راستای اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مور تأکید مقام معظم رهبری و افزایش تولید واشتغال و حضور فزاینده واحدهای تولیدی در بازار جهانی خواند و یاد آور شد: با توجه به نگرانی‌های های معظم له در خصوص اشتغال و مسائل اقتصادی ، رونق تولید، صادرات، بهبود فضای کسب و کار و نهایتا رسیدن به شکوفایی ملی و عدم اتکاء به اقتصاد تک محصولی فروش نفت و... اتاق بازرگانی تبریز در تلاش است تا با برگزاری این همایش‌های ملی به منظور بررسی مسائل و موانع توسعه نیافتگی اقتصاد کشور و هم‌اندیشی و همگرایی و هم‌افزایی با حضور اندیشمندان و فرهیختگان و فعالان اقتصادی کشور و حضور مسئولان ارشد کشوری برای بهبود فضای کسب و کار ورونق اقتصادی گام بردارد.

رئیس اتاق تبریزگفت:در صحبت یکی از اقتصاددان کشور که مطرح شد که یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مدرک به دوش آماده مهاجرت هست حال ما با چه زیرساختی می‌خواهیم صادرات غیرنفتی نداشته باشیم.

وی در خصوص ماموریت عمده این همایش ملی گفت: در بیست و دو سال گذشته اتاق تبریز به اتفاق سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ملی و استانی تلاش کرده ضمن بهره‌مندی از فکر و اندیشه و نظرات متعالی و سازنده اندیشمندان و صاحب نظران برای رفع موانع و مشکلات و بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی اقداماتی صورت پذیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی شاهد رشد و توسعه روز افزون تولید، صنعت ورونق اقتصاد کشورمان باشیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.