مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: مردم متدین کردستان همواره نگاه ویژه‌ای به مقام شامخ شهدا دارند و فضای احترام به شهیدان در استان همواره حاکم است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد سلیمانی مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كردستان شامگاه چهارشنبه در شب خاطره شهید ملا محی‌الدین بیانی که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، گفت: در کردستان فضای احترام به شهید و شهادت حاکم است و مردم این دیار به این فرهنگ اعتقاد راسخ دارند.

وی افزود: هزار و ٨٧٠ نفر در کردستان بر اثر اعمال جنایت‌کاران تروریست‌ها و یا در مبارزه با افراد و گروهک‌های تروریستی به شهادت رسیده‌اند و این اوج مظلومیت شهدای گرانقدر و خانواده‌های آنان را نشان می‌دهد. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان خاطرنشان کرد: اگر چه در حوزه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برنامه های زیادی اجرا شده است اما زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا محدود به زمان و مکان نیست.

 سلیمانی افزود: شهید ملامحی الدین بیانی پاسدار اسلام بود و در کنار این مهم نیز یک روحانی و شخصیت مذهبی بودند.

وی افزود: در دوره رژیم ستم شاهی نیز این شهید والامقام به عنوان مبارزی انقلابی تلاش های بسیاری را به خرج داده است و چندین بار توسط ساواک مورد بازخواست و بازداشت قرار گرفت.

انتهای پیام/  د م

تقدیم هزار و 870 شهید ترور نمادی از مظلومیت کردستانی‌هاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.