معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با اجرای سیاست‌های پیشگیرانه هم اکنون دختران و مادران جوان ۲۵ سال نسبت به بیماری هپاتیت مصونیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بابامحمودی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همایش دو روزه هپاتیت ویروسی با بیان اینکه یکی ازساده‌ترین راه‌های انتقال بیماری هپاتیت که باعث نارسایی کبد می‌شود، انتقال از مادر به جنین بوده گفت: با اجرای سیاست‌های پیشگیرانه هم اکنون دختران و مادران جوان ۲۵ سال نسبت به این بیماری مصونیت دارند.

وی درصد ابتلا مازندرانی‌ها به انواع هپاتیت را مانند میانگین کشوری معادل ۳ درصد جمعیت این استان عنوان کرد و افزود: ویروس هپاتیت B. بیشترین عامل مرگ و میر در کشور بوده و ایران در کنترل این بیماری از کشور‌های پیشرو در درمان این بیماری است.

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه تشخیص هپاتیت از نوع (B و C) در کشور و جهان پایین و به میزان ۳۵ درصد است گفت: افراد تزریقی با توجه به گسترش مصرف مواد مخدر بیشترین جامعه آلودگی به این ویروس را تشکیل می‌دهند.

بابامحمودی با اشاره به مقالات علمی معتبر مطرح شده در این همایش با اشاره به اینکه بیشتر مصرف کنندگان شیشه به هپاتیت C. و ۲ تا ۴ درصد کودکان خیابانی به هپاتیت B. و C. مبتلا هستند، پیشگیری، خودمراقبتی و اطلاع رسانی را بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به انوع هپاتیت پنج گانه عنوان کرد.

وی مازندران به قابل درمان بودن بیماری هپاتیت C. با تشخیص به موقع، مراقبت در برابر آلودگی به هپاتیت B. را راهکار جلوگیری از ابتلا به این بیماری دانست.

بابامحمودی بر لزوم توجه مسئولان و سیاست گذاران بهداشت و درمان در باره برنامه درمان و جلوگیری از ابتلا به هپاتیت تاکید کرد
معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: ۱۳۲ مقاله در زمینه هپاتیت به دبیرخانه این همایش ارسال و ۶ مقاله به عنوان مقالات برتر برای ارائه در همایش انتخاب شد و ۸۴ مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می‌شود.

تتو کردن، انتقال جنسی، تزریق و انتقال از مادر به جنین مهم‌ترین عوامل انتقال این بیماری است.

همایش هپاتیت ویروسی تا فردا جمعه ۲۴ آذر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری ادامه دارد.

انتهای پیام/آ

همایش هپاتیت ویروسی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار