«محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، شام روز گذشته در حاشیۀ نشست سازمان همکاری کشورهای اسلامی در استانبول، با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد.

گفتگوی «اشرف غنی» و «اردوغان» درباره مسائل منطقه ای و پروسه صلح + تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، شام روز گذشته در حاشیۀ نشست سازمان همکاری کشورهای اسلامی در استانبول، با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد.

طرفین در این دیدار پیرامون موضوعات مختلف منطقه ای، پروسۀ صلح و همکاری‌های دوجانبه به گونۀ مفصل بحث و تبادل نظر کردند.

اشرف غنی از برگزاری موفقیت آمیز نشست سازمان همکاری کشورهای اسلامی به ابتکار ترکیه ابراز خرسندی کرد و این نشست را فرصت مناسب برای جستجوی راه‌های حل مناسب در موضوع فلسطین عنوان نمود.

سران دو کشور، اتصال منطقه ای برای تقویت همکاری‌ها در همه عرصه‌ها را مهم خواندند و امضای گشایش راه‌لاجورد را گام ارزنده در عرصۀ رشد اقتصادی برای کشورهای منطقه عنوان کردند.

رئیس جمهور افغانستان پیشنهاد نمود که کمیته‌های اقتصادی دو جانبه ای در این خصوص تشکیل شوند و جلسات منظم خود را به منظور برداشتن گام‌های عملی در این عرصه آغاز و ادامه دهند.

رجب طیب اردوغان در این دیدار از پروسۀ صلح به‌رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت کرد و گفت: ما آماده هستیم تا در بهتر شدن روابط میان افغانستان و پاکستان اقدام نماییم و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پس از سفر رسمی به ترکیه و شرکت در نشست فوق العادۀ سازمان همکاری کشورهای اسلامی، صبح امروز به کشور برگشت.
 
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار