اختصاص اعتبارعمرانی؛

اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی و استانی به لرستان

استاندار لرستان از اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و استانی به لرستان در قالب لایحه بودجه ۹۷ خبر داد.

سید موسی خادمی استاندار لرستان با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ اظهار داشت: این لایحه توسط دولت به مجلس تقدیم شده و وضعیت استان در بودجه امسال در شورای برنامه‌ریزی لرستان موردبررسی قرار گرفت.

وی بابیان اینکه علیرغم اینکه به دلایلی اعتبارات عمرانی در کشور کم شده و میانگین اعتبارات عمرانی استان‌ها حدود ۱۲.۵ درصد کاهش پیداکرده، اما برای لرستان کمتر از میانگین کاهش‌یافته است عنوان کرد: این خوب نیست، اما خوشبختانه بیشتر از این میزان اعتبارات عمرانی استان کم نشده، چراکه استان‌هایی در کشور داریم که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش اعتبارات دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ استاندار لرستان بابیان اینکه اعتبارات عمرانی لرستان خوشبختانه از میانگین اعتبارت عمرانی کم‌تر کاهش پیداکرده است گفت: در طرح‌های ملی نیز همه استان‌ها کاهش اعتبارات دارند و ما نیز به‌طور طبیعی کاهش اعتبارات را در این زمینه‌داریم.

خادمی تأکید کرد:خوشبختانه مدل مشارکت عمومی و خصوصی دربودجه امسال پیش‌بینی‌شده و تعداد زیادی ازطرح ها وارد این مدار شده‌اند تا بتوانند از سایر روش‌های تأمین مالی ازجمله از صندوق، بورس، بانک و بخش خصوصی، بخشی از طرح هارا عملیاتی کنند که خوشبختانه تعداد زیادی از طرح های مهم ما در جدول طرح های عمومی و خصوصی آمده است و امیدواریم بتوانیم با پیگیری تحرکی به این طرح ها بدهیم.

وی بابیان اینکه بودجه‌های اختصاص‌یافته به لرستان مختلف است گفت: حدود ۷۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی و استانی به لرستان اختصاص پیداکرده و بودجه عمرانی ملی و استانی نیز به استان اختصاص پیداکرده است.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه اتفاق مهمی که در بودجه امسال رخ‌داده این بوده که بودجه آموزش‌وپرورش از ملی به استانی تبدیل‌شده است گفت:، چون عدد بودجه آموزش‌وپرورش بالا است، بودجه جاری استان به‌شدت افزایش پیداکرده است.

انتهای پیام/م

۷۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی و استانی به لرستان اختصاص پیدا کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.