معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت:با توجه به شرایط موجود ضروری است که به مساله داوری و قضاوت بیش از گذشته پرداخته شود تا شاهد بهبود شرایط قضایی کشور باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود عباسی امروز در مجمع امور داوری و میانجی گری در جمعی از حقوق‌دانان ایرانی و فرانسوی در اصفهان با اشاره به اینکه مسئله داوری و قضاوت یکی از چالش‌های امروز جامعه است، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود ضروری است که به این مساله بیش از گذشته پرداخته شود تا شاهد بهبود شرایط قضایی کشور باشیم.

وی در ادامه با اشاره به آمار پرونده‌های موجود در قوه قضائیه کشور ابراز داشت: آمار پروندههای قضایی کشور در حال حاضر به ۲۰ میلیون مورد رسیده و این آمار بیانگر تشدید حساسیت نسبت به پرونده‌های قضایی در کشور است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با اشاره به اینکه در استان اصفهان تاکنون در حوزه آموزش قضات گام‌های اساسی برداشته شده است، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق این جلسات استمرار یابد تا شاهد اتفاقات بهتری در حوزه قضایی و میانجی‌گری باشیم.

وی با اشاره به اینکه هلند و اسکاندیناوری بهترین کشورهای پیشتاز در مسائل حقوقی هستند، افزود: در این مراکز فعالیت‌های موثری صورت گرفته و باعث شده تا داوری در دستگاه‌های قضایی این کشورها بسیار ارتقا یابد، ما هم باید این مسائل را بیاموزیم و اهمیت این موضوع را بیش از پیش درک کنیم تا مسائل و مشکلات از این رهگذر حل شود.

عباسی تصریح کرد: می‌توان گفت کشورهایی که در راستای ارتقا سیستم حقوقی خود برنامه‌ریزی داشته‌اند بسیاری از مشکلاتشان رفع شده و ما هم باید با ادامه چنین رویه‌هایی از مشکلات عبور کنیم.

وی با اشاره به دیدار با مقامات امور حقوقی نروژ نیز اضافه کرد: از سوی این مقامات استقبال زیادی برای استفاده از تجارب سیستم قضایی کشور ایران اعلام شد و به نظر می‌رسد اصفهان در این حوزه قدم‌های خوبی برداشته و امیدواریم این اقدامات باری از دوش قوه قضایی بردارد و آن را مدیریت کند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری افزود: مسئولان قوه قضائیه کشور حامی فعالیت‌هایی خواهند بود که سبب ارتقای سیستم حقوقی کشور میشود.

 

انتهای پیام/م

 

۲۰ میلیون پرونده در قوه قضائیه وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار