امام جمعه ریگان گفت:امروز دشمن به دنبال سکولار کردن حوزه ودانشگاه است.

دومغز جامعه اسلامی در خطر سکولاریزه شدنبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امام جمعه ریگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان گفت: مراکز علمی و فرهنگی قدیم و جدید، حوزه و دانشگاه امروز دو مغز متفکر جامعه‌ی اسلامی هستند.

وی افزود:امروز دشمن به دنبال سکولار کردن روحانی و دانشجو است.

وی ادامه داد:کسانی که امروز دم از حقوق بشر می‌زنند و در پی قتل و خونریزی بشر هستند، خشن‌ترین و منفور‌ترین دولت‌ها هستند که در راس همه‌ی آن‌ها آمریکا و اسرائیل است.

رنجبر ماهانی بیان داشت:به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی زمینه‌ی خشونت‌های زیاد را در منطقه فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید یک اجماع جهانی علیه اسرائیل صورت بگیرد، تصریح کرد: جوامع اسلامی باید سکوت خود را بشکنند و از حالت انفعال بیرون بیایند و تا وقتی که یاد و نام فلسطین و پرچم مقاومت در منطقه بر افراشته است رژیم صهیونیستی شکستش حتمی است.

امام جمعه ریگان اظهار کرد: امروز یک کشتی گیر این نظام اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد، اسرائیل در خشم و عصبانیت است و نتانیاهو در پیام خود می‌گوید نظام ایران ترجیح می‌دهد شاهد باخت ورزشکاران خود در مقابل ورزشکاران اسرائیلی باشد یعنی می‌خواهد حتی ورزشکاران این مرز و بوم را علیه نظام  ما بنشاند  که این از خباثت دشمن است.

خطیب جمعه ریگان با بیان این که باید دست آن جوان ورزشکار که اسرائیل را به رسمیت نشناخت بوسید وتصریح کرد:علیرضا کریمی کشتی گیر کشورمان یاد و خاطره زنده یاد جهان پهلوان تختی و پوریای ولی را زنده کرد و امروز اسرائیل بداند که نظام ما پر است از جوان پهلوان تختی‌ها و پوریای، ولی ها.

وی با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ اظهار داشت: ما از همه دولت‌مردان بابت تلاش هایی که در زلزله‌های اخیرکشیده اند تقدیر و تشکر می‌کنیم، اما آن طور که مسئولین ما می‌گویند دولت کسری بودجه دارد، همه دولت‌ها کسری بودجه داشته اند و هر دولتی با این کسری بودجه روبرو است، اما نکته‌این است که مسئولین ما می‌خواهند این کسری بودجه را با افزایش قیمت بنزین و گازوئیل و عوارض سفر‌های خارجی جبران کنند که این فشار زیادی را به قشر محروم و ضعیف وارد می‌کند.

رنجبر ماهانی بیان داشت: مسئولین اگر میخواهند کسری بودجه را جبران کنند بروند از حقوق‌های نجومی جبران کنند، این کسری بودجه را از پاداش‌های میلیونی که به اعضاء هیئت مدیر‌ها داده می‌شود جبران کنند، این را در سمینار‌های ده‌ها میلیارد تومانی که ارزش و خاصیت کمی دارد و یا از سفر‌های خارجی مسئولین جبران کنند.

امام جمعه ریگان تاکید کرد:این افزایش عوارض برای سفر‌های عتبات عالیات که یک سفر معنوی و زیارتی است را دولت باید تجدید نظر کند و برای سفر‌های زیارتی افزایش عوارض نداشته باشد.

انتهای پیام/ح

حوزه ودانشگاه در خطر سکولاریزه شدن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار