پویش تشکل‌ های مردم نهاد با عنوان نه به کشتار پرندگان در مازندران آغاز می‌ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احسان قاسمی مدیرعامل خانه سازمان‌ های مردم نهاد مازندران همزمان با آغاز پویش نه به کشتار پرندگان گفت: برای نخستین بار تمامی سازمان‌ های مردم نهاد استان با زمینه‌ های فعالیت متفاوت به یاری سمن‌ های زیست محیطی آمدند تا این کمپین را پیگیری کنند.

وی افزود: صلح و دوستی، احترام به پرندگان و ترویج این فرهنگ که مردم مازندران دوستدار پرندگان، حیوانات و طبیعتند، پیام این کمپین ادامه دار است.

قاسمی گفت: هدف ما متقاعد کردن مردم محلی به برخورد با شکارچیان سودجویی است که وجهه استان ما را خراب کردند.

مدیرعامل خانه سازمان‌ های مردم نهاد مازندران انجام اقدام پژوهشی با هماهنگی یک گروه علمی در نقاط مختلف مازندران را از برنامه‌های این کمپین برشمرد و افزود: این گروه از طریق پرسشنامه علمی مسائل دخیل در معضل شکار بی رویه پرندگان را از مردم جویا خواهند شد.

قاسمی گفت: همچنین افراد حاضر در کمپین به گروه‌های ۵ تا ۱۰ نفر تقسیم می‌ شوند و در شهر فریدونکنار در مورد این موضوع با عموم مردم گفت و گو خواهند کرد که این اقدام در کنار بنر‌های تهیه شده با عنوان و پیام کمپین با هدف حساس سازی مردم صورت می‌گیرد و در پایان نیز سمن‌ ها از تالاب بازدید خواهند کرد.

وی تکرار این برنامه در روز‌های آینده را نیز مورد نظر سمن‌ها عنوان کرد و افزود: به منظور اطلاع رسانی بیشتر کانال تلگرامی کمپین مردمی نه به کشتار پرندگان نیز ایجاد شده و برنامه بعدی کمپین نیز آموزش از طریق مهد‌های کودک است، زیرا یک بعد کشتار پرندگان ترویج خشونت و بهترین زمان آموزش منع خشونت از کودکی است.

مازندران علاوه بر پذیرایی از ۱۵۰ گونه پرنده مهاجر، ۳۷۰ گونه پرنده بومی هم دارد.

انتهای پیام/ م

چاره تشکل‌های مردم نهاد برای کشتار پرندگان در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
استان شما پذیرایی نمیکنه
همه رو قلع و قمع میکنه
من چندسال پیش اومدم فریدونکنار مثل عصر حجر بامن رفتار کردن
ناراحت نشین اما واقعبچیت اینه که مازندرانیا یه روز اگه دعوا نکنن اونروزشون شب نمیشه
متاسفم واقعا
آخرین اخبار