کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان از توزیع لباس‌های گرم در میان آوارگان روهینگیایی پیش از فرار رسیدن زمستان خبر داد.

توزیع 200 هزار لباس در میان پناهجویان روهینگیایی پیش از فرا رسیدن زمستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نگرانی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از زوال شرایط پناهجویان روهینگیایی پس از گذشت چهار ماه از بحران میانمار افزایش یافته است. پناهجویان در شرایط کنونی با خطرات زیادی روبرو هستند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از روز یکشنبه توزیع 200 هزار لباس در میان پناهجویانی که به تازگی وارد بنگلادش شده‌اند و زمستان سردی را پیش رو دارند، آغاز می‌کند. این لباس‌ها شامل 170 هزار شال گرم برای بزرگسالان و 15 هزار ژاکت برای کودکان زیر دو سال می‌شوند و ارزش آنها 1.5 میلیون دلار است.

فصل بارندگی در جنوب بنگلادش پایان یافته و پس از این دمای هوا کاهش خواهد یافت. دمای متوسط ماه ژانویه 15 درجه سانتیگراد است. با اینکه این دما نسبت به جاهای دیگر ملایم است، نبود سرپناه و لباس مناسب پناهجویان را در مقابل کوچکترین تغییر دما آسیب‌پذیر می‌کند.

کودکان -که 55 درصد پناهجویان و زنان که بیش از نیمی از پناهجویان را تشکیل می‌دهند- در این شرایط بسیار آسیب‌پذیر هستند. 10 درصد افراد نیز یا ناتوان و پیر هستند یا به کمک پزشکی جدی و فوری نیاز دارند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان تلاش کرده با فراهم آوردن نیازهای اولیه با کیفیت بالاتر شرایط پناهجویان را بهبود ببخشند.

ارتش میانمار از مدت‌ها پیش مسلمانان روهینگیا را هدف حمله قرار داده است. با اینکه این گروه اقلیت از چندین نسل پیش در میانمار زندگی می‌کردند، دولت آنها را مهاجران بنگلادشی می‌داند و حق شهروندی آنها را به رسمیت نمی شناسد. موج جدیدی از سرکوب این مسلمانان در 25 اوت آغاز شد که به فرار تقریباً 650 هزار نفر از آنها به بنگلادش منجر شد.

پناهجویان در منطقه‌ای نزدیک بازار کوکس بنگلادش مستقر شده‌اند و شرایط بسیار دشواری دارند. جمعیت اردوگاه‌های مهاجران به حدی زیاد شده که رسیدگی به شرایط بهداشتی و سلامتی آنها غیر ممکن شده است. گروه های امدادی و صلیب سرخ در تلاش هستند تا نیازهای آنها را برآورده کنند، اما هر روزه گروه‌های جدید پناهجویان در حال گذر از مرز و ورود به بنگلادش هستند.

پناهجویان از طریق مرزهای مشترک آبی و خاکی سعی می‌کنند وارد بنگلادش شوند اما شماری از آنها در مسیر جانشان را از دست می‌دهند. در حال حاضر روزانه صد نفر وارد بنگلادش می‌شوند.

انتهای پیام/

کمک‌رسانی سازمان ملل به پناهجویان روهینگیا در آستانه زمستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار