به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجتالاسلام والمسلمین سیدحسین میرمعزی،معاون حوزههای علمیه کشور، صبح امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزوی که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: ازجمله مباحثی که در دوران مدیریت جدید حوزه موردتوجه بوده مباحث مربوط به تحقیقات و پژوهشهای حوزوی است.
وی افزود: تولید علم و دانش در تمام مراکز علمی به پژوهش و تحقیقات گرهخورده و تداوم دارد و حفظ و بقای دانش نیز در گروی توجه به امر پژوهش است، که هفته پژوهش میتواند در این مسیر مفید و مؤثر باشد.
میرمعزی با اشاره بهضرورت ایجاد نگاه پژوهشمحور در تحقیقات حوزوی خاطرنشان کرد: نظام آموزش و پژوهش همراه با تهذیب ازجمله مباحث مهمی بوده که باید در حوزههای علمیه بهدرستی پیاده شود، چراکه اجرای چنین نظامی سبب خواهد شد تا پژوهشگران قدرتمند و توانا از دامن آن تربیت شوند، که در دوران جدید مدیریتی بخشنامههای مربوط به آن به معاونتهای مختلف حوزوی ابلاغشده است.
معاون تهذیب حوزههای علمیه گفت: آن چیزی که در امر پژوهش اهمیت بسیار فراوانی داشته تلاش علمی و مستند دقیق برای یافتن نیازهای امروز جامعه بوده که ارزشمند است، همچنین اگر امر تحقیق و پژوهش در حوزههای علمیه بهدرستی انجام نشود روند رشد علم سر نزولی به خود خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: حوزههای علمیه همواره مهد تولید علوم اسلامی بوده که تولید علم و دانش نیز در گروی انجام فعالیتهای پژوهشی موردنیاز است و از این دریچه نیز توجه به پژوهش و این هفته مبارک بسیار ارزشمند و قابلتوجه میتواند باشد.
معاون تهذیب حوزههای علمیه ادامه داد: هفته پژوهش در قم بهخاطر نیازهای گوناگون حوزههای علمیه در روز شنبه به نام پژوهش و حوزههای علمیه، یکشنبه پژوهش حوزههای علمیه و نظام اسلامی، دوشنبه پژوهش، حوزههای علمیه و جامعه اسلامی، سهشنبه پژوهش، حوزههای علمیه و فناوری و روز چهارشنبه نیز به پژوهش، حوزههای علمیه و اخلاق و فرهنگ نامگذاری شده است.
وی عنوان کرد: جهتگیری تحقیقات و پژوهشهای حوزوی باید بهسمت نیازهای جامعه متمرکز شود و بتواند به سئوالات و مطالبههای امروز جامعه پاسخی دقیق بدهد چراکه اقدامات انجامگرفته تاکنون با اینکه بسیار قابلتوجه و مناسب بوده اما کافی نیست.
وی ابراز کرد: از میان 180 مرکز پژوهشی موجود در استان قم بیش از 80 نهاد و مرکز پژوهشی برتر در نمایشگاه دستاوردهای مراکز حوزوی غرفه برپا کرده است.
انتهای پیام/ح