مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی گفت:خیران آذربایجان غربی با هدف کمک به نیازمندان مبلغ ۵۷ میلیارد ریال در صندوق امداد ولایت سرمایه گذاری کردند.

عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: صندوق امداد ولایت با هدف پرداخت وام قرض الحسنه با شرایط آسان و بدون سود به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد راه اندازی شده است و در مدت یکسال خیران 57 میلیارد ریال  درصندوق امداد ولایت ،جهت رفع مشکلات جامعه هدف سرمایه گذاری کرده اند.
 وی افزود: صندوق امداد ولایت دارای مجوز از بانک مرکزی بوده و تمام عملیات بانکی از جمله دریافت و پرداخت و سپرده گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی و کمک های نقدی و تسهیلات برمبنای بانکداری بدون ربا انجام می شود و در این صندوق برای رفع نیازهای ضروری مانند ایجاد اشتغال، هزینه هـای ازدواج ، تهیه جهیزیه ، درمان بیماری ، ساخت ، تامین و تعمیرات مسکن و کمک هزینه های تحصیلی وام قرض الحسنه از 24 ماه تا 50 ماه بسته به توان پرداخت مددجویان و نیازمندان اعطا می شود.
سهندی با اظهار اینکه تسهیلات صندوق امداد ولایت در دو بعد اشتغال و کارگشایی به مددجویان اعطا می شود، بیان کرد: در مدت یکسال راه اندازی صندوق امداد ولایت در استان تاکنون برای 9 هزار نفر از مددجویان و نیازمندان تسهیلات به ارزش نزدیک به 300 میلیارد ریال اعطا شده است.
وی اضافه کرد: سهم اشتغال از این رقم 150 میلیارد ریال و سهم وام کارگشایی نیز 150 میلیارد ریال می باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان با اشاره به افتتاح 70 هزار حساب پس‌انداز در صندوق امداد ولایت استان برای کمک به مددجویان تحت حمایت این نهاد گفت: علاوه بر مستمری مددجویان، حقوق کارکنان این نهاد نیز از طریق این صندوق واریز می‌شود.
سهندی با بیان اینکه در سالجاری برای صندوق امداد ولایت استان تعهد جذب 290 میلیون ریال از طریق خیران را داریم، گفت: متاسفانه روند جذب در این زمینه ضعیف بوده است و در این راه نقش اجتماعی و فرهنگ ساز بودن رسانه ها غیر قابل انکار است چرا که رسانه می تواند در بسیج افکار عمومی و مشارکت آحاد جامعه در جهت کمک به اعتلای سنت قرض الحسنه و ترویج آن گام های بی بدلیلی بردارد.
وی با اذعان به اینکه شعبه صندوق امداد ولایت در ارومیه واقع در خیابان خیام می باشد و در شهرستان ها نیز بصورت باجه در محل اداره کمیته امداد واقع است، گفت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت همه خدمات متداول در شبکه بانکی کشور مانند سپرده، کارت عابر بانکی و بهره مندی از امکانات سیستم شتاب را به متقاضیان خود ارائه می دهد.

انتهای پیام/م

خیران آذربایجان غربی 57 میلیارد ریال در صندوق امداد ولایت سرمایه گذاری کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.