شهردار کاشان گفت :فعاليت هاي بدون قرارداد و پروژه های ثبت نشده در سیستم با رقم میلیاردی مشخص شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید ابریشمی راد، در نشست علنی شورای شهر کاشان با موضوع اصلاح بودجه ۹۶ نسبت به تصمیم گیری تصویب بودجه سال ۹۷ گفت: بر اساس بررسی های انجام شده تاکنون رقم 180 میلیارد و 969میلیون و723 هزار و 32  ریال برای فعالیت های بدون قرارداد مشخص شده و برخی اسناد در راه برخی پروژه ها نیز در سیستم ثبت نشده است.
 
وی افزود: تصور بر این بود که با برگزاری جلساتی در مدت کوتاه بتوانیم اصلاح بودجه سال ۹۶ را انجام بدهیم ولی با بررسی پروژه ها در مناطق و حوزه های ستادی علیرغم تلاش بر ایجاد نظم و انضباط مالی نتوانستیم به اعداد و ارقام مشخصی برسیم.
 
وی با تاکید بر تعیین وضعیت پروژه هایی که بدون قرارداد بوده است افزود :بیشتر پروژه ها براساس ماده 19 به برخی شرکت های وابسته واگذار شده بود.
 
به‌گفته‌وی، هنوز زمان برای اصلاح بودجه دیر نشده و باید ابتدا پروژه های شهر بررسی شود و اطلاعات و جزییات هر پروژه آماده شده تا اعضا شورا با مطالعه آن شهرداری را در اصلاح بودجه همراهی کنند.
 
 شهردار کاشان، انجام ندادن تعهدات بسیاری از مشاورین برای تنظیم صورتحساب را تاکیدکرد و گفت: اگر وظایفشان را به درستی عمل می کردند مشکلاتی مثل غار مصنوعی بلوار امام رضا (ع)بوجود نمی آمد که اکنون مجری پروژه و شهرداری با مشکلاتی مواجه شوند.
ابریشمی راد، برگزاری هفته ای چند جلسه برای بررسی پروژه ها را از اعضای شورای شهر خواستارشد و گفت : منابع بسیاری از پروژه ها مشخص نیست.
 
وی، لزوم اولویت بندی پروژه های مورد نیاز شهر را تصریح‌کرد و گفت :نسبت به سروسامان دادن پروژه های بدون قرارداد نیز باید اقدام کرده تا از بلاتکلیفی خارج شد.
 
حسینعلی وکیل نایب رییس شورای شهر و رییس کمیسون فنی و عمرانی در ادامه تصریح کرد: این کمیسیون آمادگی برگزاری هفته ای دو جلسه را برای بررسی بیشتر پروژه های کلان و بزرگ شهر  دارد.
 
سید مهدی ناظم رضوی عضو شورای شهر کاشان نیز اظهار داشت: در جلساتی که برای بررسی پروژه های شهرداری در کمیسیون فنی و عمرانی برگزار خواهد شد حتما مشاور طرح حضور داشته باشد و توضیحات توجیهی خود را ارائه کند.
 
علی هاشمی طاهری عضو کمیسیون فنی و عمرانی شورا با بیان اینکه حدود 300 پروژه در شهرداری کاشان وجود دارد، افزود: با برگزاری هرتعداد جلسه که لازم است باید پروژه های هرمنطقه بررسی شده و اولویت هایش را مشخص کنیم.
 
هاشمی طاهری با بیان اینکه خیلی از پروژه های شهرداری متوقف شده اس،افزود: هنوزفرصت برای اصلاح بودجه امسال را داریم و باید پس از تعیین تکلیف وضعیت پروژه های عمرانی نسبت به اصلاحات لازم اقدام کرده تا بودجه سال 97 را تصویب کنیم.
 
شایان ذکر است نوزدهمین نشست رسمی شورای شهر کاشان با حضور اعضا، شهردار، معاون برنامه ریزی و هماهنگی و مشاور امور اجتماعی،فرهنگی و شوراها شهرداری در رابطه به اصلاح بودجه 96 و تعییت تکلیف وضعیت شرکت گردشگری میقات آریا برگزار شد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.