رئیس اداره شیلات زهک گفت: بیش از۳۳ هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهی سردآبی از نوع قزل آلای رنگین کمانی از ابتدای آذرماه تاکنون در بیش از ۱۵ باب استخر در این شهرستان رها سازی شده است.

رهاسازی ۳۳ هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در استخر‌های پرورش زهکبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عیسی شاهرودی رئیس اداره شیلات زهک  اظهار داشت: وزن دلخواه قزل آلا بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم است و این نوع ماهی در بازار با قیمت کیلویی ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.

شاهرودی  با اشاره به بازار فروش ماهیان گفت: بیشتر ماهی‌های پرورشی این استخر‌ها در همان مناطق به فروش می‌رسد و بخشی از آن نیز در بازار شهرستان زابل عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: با آغاز فصل گرما برداشت ماهی قزل آلا در شهرستان زهک آغاز می‌شود.

رئیس اداره شیلات زهک گفت: با شروع فصل گرما معمولا پنج گونه ماهی کپور معمولی، آمور (شیر ماهی)، فیتوفاگ، شیزوتراکس و بیگهد در استخر‌های این شهرستان پرورش داده می‌شود.

شاهرودی اظهار داشت: نگهداری کپور و آمور (شیرماهی) به راحتی انجام می‌شود، چون ماهی آمورعلف خوار و ماهی کپور با نفوذ در گل و لای کف استخر تغذیه می‌کند.

وی تصریح کرد: ماهی فیتوفاگ و بیگهد از موجودات شناوری که در استخر وجود دارند و معمولا سبز رنگ و قابل مشاهده نیستند تغذیه می‌کنند.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.

شهرستان زهک در ۲۲۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و یکی از شهرستان‌های پنجگانه سیستان است.

انتهای پیام/ع

رهاسازی بیش از سی  هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار