معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 91 کودک در زلزله استان یتیم شدند که 13 مورد از این کودکان هر دو والدین خود را از دست داده و بی سرپرست کامل شدند.

بیش از 90 کودک در زلزله کرمانشاه یتیم شدند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مرتضی کوهی معاون بهزیستی کرمانشاه  با اشاره به زلزله اخیر استان، گفت: متاسفانه در این زلزله بسیاری کودکان پدر یا مادر و یا هر دو والدین خود را از دست دادند.

وی افزود: 91 کودک در زلزله استان یتیم شدند که از تعداد 31 مورد مادرشان فوت کرده، 47 مورد پدرشان جان باخته و 13 مورد نیز هر دو والدین خود را از دست دادند.

کوهی با بیان اینکه این کودکان تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار می‌گیرند، گفت: به دلیل بافت فرهنگی منطقه خوشبختانه هیچ کودکی به بهزیستی تحویل نشد و همه این کودکان تحت حمایت خانواده و اقوام خود بوده و درون خانواده زندگی می‌کنند

کوهی تصریح کرد: در همین راستا بهزیستی تنها خدمات حمایتی به این کودکان ارائه می‌کند و برای خانواده ای که پدر فوت کرده و خانواده توسط مادر اداره می‌شود، در دفتر زنان بهزیستی تشکیل پرونده شده و مستمری داده می‌شود.

وی افزود: در خانواده ای هم که مادر فوت کرده و پدر ظرفیت کافی برای رسیدگی به کودک را ندارد و نیاز به حمایت دارد، وسایل مورد نیاز زندگی در اختیار خانواده قرار داده می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: 13 کودکی هم که به طور کامل بی سرپرست شدند تحت حمایت و پوشش بهزیستی هستند و مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: خانواده کودکان یتیم به خیرین معرفی می شود تا کار بازسازی منازل آنها به کمک خیرین انجام شود.

کوهی خاطرنشان کرد: در بررسی صورت گرفته در مناطق زلزله زده 20 کودک بدسرپرست نیز شناسایی شدند که سرپرست خانواده به دلیل کهولت سن، اعتیاد و یا فقر توان نگهداری و رسیدگی به کودک را ندارد که این 20 کودک نیز تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند.

وی افزود: در این بین یک مورد کودک مبتلا به "هیدروسفال" که یک اختلال ژنتیکی است در بیمارستانی در کرمانشاه پیدا شده که توسط خانواده اش رها شده بود و این کودک هم اکنون در مرکز توانبخشی بهزیستی تحت مراقبت است.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ی

91 یتیم در زلزله کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.