نماینده مردم تهران گفت: آنچه در لایحه بودجه سال 97 لحاظ شده کفایت و شفافیت لازم را دارا نبوده و نیازمند بررسی‌های تخصصی است.

لایحه بودجه 97 دچار کلی‌گویی است/ردیف‌های لحاظ شده در این لایحه کفاف نیاز‌های زنان را نمی‌دهدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیده‌ فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز یکشنبه(25 آذر ماه) در نطق میان‌دستور خود، گفت: در روزهای اخیر با ارائه بودجه سال 97 موضع‌گیری‌های ناصواب علیه دولت شکل گرفته است، لذا باید هوشیار باشیم و در دام طراحی شده رقبا نیفتیم.

وی افزود: ما باید مطالبه‌های مردم را با رئیس جمهور مطرح کنیم و از آنجایی که او به وفای به عهد تأکید کرده است خواستار تحقق وعده‌های وی شویم.

ذوالقدر تصریح کرد: نباید فراموش کرد که سیاست خارجی روحانی کشور را از بن بست خارج کرده و افق‌های جدیدی را در عرصه تعامل‌های خارجی و داخلی به روی مردم گشوده است.

نماینده مردم تهران بیان کرد: روحانی در مسئله برجام اتحادیه اروپا و ایالات متحده را که با یکدیگر هماهنگ بودند را دچار اختلاف نظر کرد لذا باید از این فرصت‌ها در جهت ارتقای منافع ملی استفاده کرد.

وی تأکید کرد:‌ مردم هوشیار و صبور ایران باید متوجه باشند که با تمام نقدهای وارده به دولت روحانی نباید از توطئه و دسیسه دشمن غافل بود و لازم است که شرایط کشور و منطقه را در نظر بگیریم.

ذوالقدر ادامه داد: ما باید با وحدت کلمه و همدلی به دولت منتخب خود کمک کنیم تا افق‌های جدید را به سوی ما بگشاید، البته نقد منصفانه و دفاع از حقوق مردم را جزء وظایف لاینفک نمایندگی می‌دانم.

نماینده مردم تهران با اشاره به لایحه پیشنهادی بودجه 97 تصریح کرد: آنچه در لایحه بودجه سال 97 لحاظ شده، اگرچه بر محور بودجه ریزی عملیاتی قرار داده شده ولی کفایت و شفافیت لازم را دارا نیست و نیازمند بررسی‌های تخصصی در کمیته‌های مربوطه است.

وی عنوان کرد: ردیف‌های مذکور در رده ‌بندی‌های بودجه بعضا تکراری و یا دچار کلی گویی است و شفافیت ندارد و بدهی‌ها با انتشار اوراق نشان داده شده است و باید گفت که بدهی را با بدهی پوشش دادند و جز بدهکار کردن دولت و حرکت به سوی ورشکستگی دستاورد دیگری نخواهد داشت.

ذوالقدر اظهار کرد: در بند د تبصره 5 بودجه سال 97 موضوع اجرای پروژه قطار شهری که برای کلان شهر تهران دارای اهمیت است، سهم دولت و شهرداری به صورت برابر نشان داده شده است و سابقه بودجه سال‌های گذشته حکایت از تخصیص نیافتن سهم دولت دارد.

نماینده مردم تهران افزود: در تبصره 19 و اجرای پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی روش تأمین مالی در قالب ساز و کار مشارکت عمومی و خصوصی در نظر گرفته شده است و از آنجایی که این پروژه‌ها لزوما دارای سودی آ‌وری نیستند و در قالب کالاهای عمومی تعریف می‌شوند، بر این اساس تحقق پروژه‌های مذکور منوط به بازنگری در روش تأمین مسئله مالی و تعیین مشوق‌های بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه 97 سهم توانمندی زنان با عنوان نیمی از جمعیت کشور به صراحت و کفایت مشخص نشده و این مسئله نیازمند بازنگری و تخصیص بودجه‌های لازم است.

ذوالقدر افزود: در راستای تحقق مطالبه‌های مردم حوزه انتخابیه‌ام باید تذکری را به وزیر راه و شهرسازی و برنامه و بودجه در خصوص ضرورت تخصیص اعتبار به متروی شهر جدید پردیس که مطالعات آن از سال 85 آغاز شده است را بدهم، بافت فرسوده حدود 5 درصد از کل تهران را شامل می‌شود، لذا این مسئله باید یکی از محوری‌ترین برنامه‌ها در لایحه بودجه 97 باشد.

نماینده مردم تهران در پایان خاطرنشان کرد:  امید است با تعامل مناسب میان دولت و مجلس، لایحه بودجه 97 به نحوی تنظیم شود که ثمرات خیر آن مانند اشتغال، کاهش فقر، عدل و برابری، تأمین سلامتی و بهداشت و آموزش نصیب همه اقشار جامعه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار