محمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مردم، حلقه مفقوده دموکراسی در آمریکا

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: عدم تأثیر اعتراضات مردمی بر تغییر خط مشی‌های ترامپ نشان دهنده همسو بودن اهداف و عقاید دست‌اندرکاران آمریکایی با وی دارد.

مردم، حلقه مفقوده دموکراسی در آمریکامحمود محمدی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا افزایش فقر در آمریکا با صرف هزینه‌های سنگین برای تسلیحات نظامی بر جنگ می‌تواند اعتراضات مردمی و چه بسا استیضاح ترامپ را رقم بزند، گفت: اگر قرار بود اعتراضات مردمی جوابگو باشد تاکنون بار‌ها استیضاح رئیس جمهور آمریکا را شاهد بودیم.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه ادامه داد: از همان ابتدای روی کار آمدن ترامپ تاکنون بار‌ها شاهد اعتراضات گسترده مردم در عرصه سیاسی و اقتصادی بوده‌ایم و عدم تأثیر آن بر تغییر سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا نشان دهنده همسو بودن اهداف و عقاید دست‌اندرکاران  این کشور با دونالد ترامپ است.

محمدی با اشاره به اقدامات ترامپ برای افزایش منابع مالی ایالات متحده، تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا به دنبال ایجاد تنش در خاورمیانه و فروش تسلیحات نظامی به برخی کشور‌های منطقه غرب آسیا، در ظاهر فعالیت‌هایی در راستای رفع مشکلات اقتصادی انجام داده، اما تاکنون به هیچ وجه موفق نبوده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری که چرا اعتراضات داخلی آمریکا تاکنون منجر به تغییر خط مشی‌های رئیس جمهور این کشور نشده است، گفت: به نظر می‌رسد دست اندرکاران حکمرانی ایالات متحده اجازه تحقق این امر را نمی‌دهند، چرا که منافع آنان به منافع ترامپ، گره خورده است.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه یادآور شد: تداوم اتخاذ سیاست‌های نادرست ترامپ ممکن است به مرور زمان تبدیل به اراده ملی شده و موجی از اعتراضات مردمی را به همراه داشته باشد، اما بعید به نظر می‌رسد که خروجی این انتقادات، به نتیجه برسد.

محمدی در پاسخ به این سوال که چرا تزریق منابع مالی به آمریکا در پی فروش تسلیحات نظامی باعث رفع مشکلات اقتصادی این کشور نشده است، گفت: اقتصاد جهانی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد و همین مسئله گریبان‌گیر ایالات متحده نیز شده علاوه بر این موضوع مشکلات پیشین اقتصادی آمریکا نیز مزید بر این علت است.

وی در پایان بیان کرد: ترامپ از بدو روی کار آمدن با ایجاد تنش در منطقه غرب آسیا قرارداد‌های چند میلیون یورویی منعقد کرد و واکاوی این مسئله از نظر بیرونی به ارز آوری فراوان برای آمریکا ختم می‌شود در حالی که تاکنون این اقدامات تأثیری بر اقتصاد این کشور نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار