رئیس کمیته فنی و جوانان فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به حضور تیم ملی فوتبال امید در بازی‌های آسیایی جاکارتا سرمربی این تیم یک ماه آنیده معرفی می‌شود.

معینی: سرمربی تیم ملی امید تا یک ماه دیگر معرفی می شودفریدون معینی رئیس کمیته فنی و جوانان فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برگزاری نشست هم اندیشی استعدادیاب‌های برتر فوتبال ایران بیان کرد: تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا باشگاه‌های لیگ برتری در این زمینه به موفقیت برسند و به امکانات خوب دست یابند. اگر نگاهی به آکادمی تیم‌های بزرگ دنیا مانند رئال مادرید، بایرن مونیخ، آژاکس، منچستریونایتد و بارسلونا بیاندازید متوجه می‌شوید هر کدام از آن‌ها دست کم هشت زمین تمرین برای تیم‌های پایه دارند. افراد زیادی از فوتبال به عنوان یک صنعت پولساز ارتزاق می‌کنند و می‌توانیم با بهاء دادن به استعداد‌ها، همت بزرگی را در راستای کاریابی انجام دهیم.

او ادامه داد: با توجه به علاقه مندی ویژه‌ای که مردم ایران به فوتبال دارند می‌توانیم در این زمینه سرمایه گذاری خوبی انجام دهیم و از آن بهره ببریم. باید به بودجه تیم پایه بارسلونا اشاره کنم که در سال ۲۰۱۰ حدود ۶ میلیون یورو بوده است درحالیکه این اهمیت به تیم‌های پایه ایرانی داده نمی‌شود و مربیان ارزشمند ما در فوتبال پایه حقوق کمی دارند.

معینی درباره مهم‌ترین فاکتور‌های یک استعداد فوتبالی تصریح کرد: تفکر پیروزی، کنترل رفتار در سخت‌ترین شرایط، کنترل راحت توپ و بدن و انرژی کافی برای دوندگی در جریان بازی جزء مهم‌ترین ویژگی‌های یک بازیکن مستعد است.

او ادامه داد: مهدی طارمی و سردار آزمون نفراتی هستند که از لحاظ فیزیولوژیکی ظرفیت بالایی دارند و به راحتی می‌توانند مقابل تیم‌های بزرگ بازی کنند.

رئیس کمیته فنی و جوانان فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی امید بیان کرد: این موضوع را پیگیری می‌کنیم. مرکز برگزاری بازی‌های آسیایی جاکارتا از فوتبال هم برای حضور در این رقابت‌ها دعوت کرده است و در یک ماه آتی باید سرمربی تیم ملی امید را تعیین کنیم تا او بازیکانان را زیرنظر بگیرد. فیفادی‌ها هم فرصتی است تا بازیکنان بتوانند در آن از لحاظ هماهنگی و آمادگی به اوج برسند. بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ مرداد سال آینده برگزار می‌شود و با توجه به اینکه لیگ برتر هم به دلیل برگزاری اردو‌های تیم ملی بزرگسالان زودتر به پایان می‌رسد، می‌توانیم تیم امید را برای حضور در این رقابت‌ها آماده کنیم. امیدواریم تیم امید بتواند در مسابقات پیش رو از فوتبال ایران دفاع کند.

معینی درباره گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی امید گفت: تاکنون بحثی درباره گزینه‌ها نداشته ایم، اما مربیان خوبی فوتبال ایران و خارج از کشور وجود دارند که می‌توانند هدایت تیم امید را برعهده گیرند. البته سعی داریم از مربی داخلی برای هدایت تیم ملی امید استفاده کنیم. باید به مربیان با قابلیت کشورمان بها دهیم و تمام اهالی فوتبال باید به آن‌ها احترام بگذارند.

او درباره آخرین وضعیت تیم ملی جوانان پس از حذف این تیم از رقابت‌های مقدماتی زیر ۱۹ سال آسیا اظهار کرد: هرچند تیم ملی جوانان ایران از صعود به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا بازماند، اما حذف تیم‌های بزرگ در کل دنیا وجود دارد و حتی آرژانتین، قهرمان ۳ دوره رقابت‌های جام جهانی زیر ۱۷ سال نتوانست در دوره آتی این مسابقات شرکت کند. هیچ تیمی نمی‌تواند برای همیشه موفق باشد همانگونه که لسترسیتی و چلسی پس از قهرمانی در لیگ برتر انگلیس افت کردند. راهی که فدراسیون فوتبال برای موفقیت در سال‌های آتی انتخاب کرده راه درستی است و همه باید از آن حمایت کنیم.

رئیس کمیته فنی و جوانان فدراسیون فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: ناکامی فرهاد پورغلامی در تیم ملی جوانان یک امر شخصی است، اما هیچ چیزی برای ما تمام نشده است. پس از جام جهانی نوجوانان برنامه ریزی خوبی برای بازیکنان زیر ۱۷ سال درنظرگرفتیم و قرار است با تلفیق آن‌ها و سایر بازیکنان تیم خوبی را شکل دهیم. البته تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر ادامه فعالیت پورغلامی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان یا انتخاب مربی جدید نگرفته ایم. با حفظ این بازیکنان می‌توانیم تیم‌های ملی جوانان و امید خوبی داشته باشیم و در نهایت آن‌ها را به تیم بزرگسالان بیاوریم.

انتهای پیام/

اظهارات فریدون معینی درباره تیم‌های ملی فوتبال پایه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار