۷۰۴ هزار مشترک برق در استان همدان

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ۷۰۴ هزار مشترک برق در استان همدان در مصارف خانگی ،صنعت وکشاورزی وجود دارد.

 ۷۰۴ هزار مشترک برق در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛محمد مهدی شهیدی ،سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، عنوان کرد: عمده مصارف برق استان در بخش کشاورزی بوده و این میزان در بخش صنعت ۱۱ درصد است.

وی در با اشاره به  اینکه بحث بهره‌برداری از مقولات مهم و اولویت‌دار وزارت نیرو و توانیر است، افزود: از دیرباز بحث ممیزی و نظارت به صورت جدی در سطح شرکت‌های توزیع اجرایی شده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، در ادامه افزود: طول شبکه ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف استان افزون بر ۱۸ هزار کیلومتر و تعداد فیدرهای ۲۰ کیلوولت ۲۷۵ دستگاه است.

شهیدی بیان داشت: ۱۵ هزار و ۷۷۰ دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۲ هزار و ۱۹۴ مگاولت آمپر در استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت فوق توزیع نیز یک هزار و ۷۹۶ مگاولت آمپر است، ادامه داد : این یک فرصت است که ما از ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج پست ۶۳.۲۰ کیلوولت در رینگ قرار گرفته که به نحو مطلوب امکان مانور را برای شرکت فراهم خواهد کرد.

شهیدی با بیان اینکه در سال ۷۱ نیز نیروگاه شهید مفتح وارد مدار شد که پایداری برق استان را فراهم کرد، افزود: با توجه به اینکه این نیروگاه معادل ۱۷ میلیون مترمکعب آب را در سال مصرف می کرد، یکی از چالش‌های استان بود و با اقداماتی که طی سال‌های اخیر صورت گرفت با انتقال پساب به نیروگاه و احداث یک برج خنک کننده میزان مصرف آب این نیروگاه تا یک پنجم تقلیل یافت.

وی اشاره به مهمترین اقدامات توزیع برق استان از قبیل ایجاد رینگ باز، افزایش قدرت مانور و عدم تجاور بار خطوط از ۱۵۰ آمپر افزود: نصب کلیدهای مانوری نیز از دیگر مباحث بوده که سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات برای این بخش هزینه شد.

  سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان داشت :با اجرای مانیتورینگ در شرکت و بحث آر تی یو را در شرکت از طریق تحقیقات انجام دادیم که ۹۵ درصد کار انجام شده و برای ۱۵ نقطه به صورت پایلوت در نظر گرفتیم که بحث فرمان از راه دور انجام شود.

شهیدی با اشاره به بهره‌برداری از ۲ نیروگاه خورشیدی طی سال گذشته در همدان افزود: هفت نیروگاه هفت مگاواتی و دو نیروگاه ۳۰ مگاواتی در تویسرکان نیز امسال در دست اقدام داریم.

 وی در پایان یاد آور شد: دو نیروگاه خورشیدی نیز به صورت آزمایشی وارد مدار شده است، گفت: یک نیروگاه نیز طی یک هفته آینده وارد مدار می‌شود.

انتهای پیام/غ

وجود ۱۵ هزار و ۷۷۰ دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۲ هزار و ۱۹۴ مگاولت آمپر در استان همدان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار