رئیس بخش طب تسکینی بیمارستان فیروزگر گفت: طب تسکینی در مراحل درمان مبتلایان به بیماری سرطان نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

روشی درمانی برای بیماران سرطان پوست/ درمـان سرطان بدون طب تسکینـی ناقص استرضا ملایری فوق‌ تخصص خون و سرطان‌ بالغین‌ و رئیس بخش طب تسکینی بیمارستان فیروزگر در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از فاکتورهای مهم موفقیت در درمان سرطان‌ها تقویت روحیه درونی و معنوی بیماران است که امروزه انجام طب تسکینی‌در کنار درمان‌ اصلی می تواند بسیار مفید باشد.

ملایری با اشاره به اینکه مراقبت‌های تسکینی‌ برای تشخیص‌ و درمان‌ بیماری‌های مزمن‌ شدید همانند سرطان ضروری است؛ گفت: مراقبت‌های معنوی، روحی، روانی، اجتماعی‌، فیزیوتراپی‌ و تغذیه بر روی بیماران سرطانی‌ در کنار درمان درست‌ پزشکی‌ لازم است.

وی ابراز داشت: طب‌ تسکینی‌ یک طب‌ مکمل نبوده و و هیچگونه ارتباطی با روش‌های گیاهخواری که امروزه باب شده ندارد لذا این طب همانند یک اتوبان‌ 4 بانده‌ای است که بیمار در کنار درمان صحیح بیماری‌ اقداماتی نظیر مراقبت های روحی، روانی و اجتماعی نیز دریافت می‌کند.

این فوق تخصص خون و سرطان با اشاره به اینکه درمان تسکينى و بالا بردن کيفيت زندگى در بيماران سرطانى مشارکت و تلاش‌هاى يک تيم را مى‌طلبد، گفت: اين تيم شامل خود بيمار سرطانی، خانواده وى و ارائه‌کنندگان خدمات موردنياز و مسئولين سيستم سلامتى مى‌باشند و هماهنگى بين اجزاى مختلف تيم ضرورى است.

ملا‌یری با بیان اینکه طب تسکینی‌ امروزه‌ نسبت به گذشته خیلی تفاوت پیدا کرده است، تأکید کرد: در سالهای اخير با پيشرفت علم پزشکی روشهای تکميلی ودقيق تر برای تشخيص و درمان سرطان های مختلف ارائه شده از این رو طول عمر بیماران نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/

درمان سرطان با روش‌های تسکینی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار