شهردار همدان گفت: انتظارات در حوزه مدیریت شهری و شهردار بالاست اما اختیارات کافی را ندارد.

شهردار و مجموعه مدیریت شهری از قدرت و اختیارات لازم برخوردار نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  عباس صوفی شهردار همدان هر امروز در همایش شفافیت در مدیریت در دانشگاه بوعلی سینا  با بیان اینکه در ایران به معنای واقعی مدیریت شهری نداریم، گفت:  در حوزه مدیریت شهری، یک پارادوکسی در مدیریت شهری ایران و دنیا داریم به نحوی که از اختیارات و قدرت کافی در این حوزه برخوردار نیستیم.

شهردار همدان با اشاره به اینکه انتظارات در حوزه مدیریت شهری بالاست، گفت: در بقیه کشور مدیریت شهری به طور واقعی شکل گرفته است و شهردار در تمامی حوزه‌ها به جز مسائل سیاسی نفر اول است اما در ایران این گونه نیست.

صوفی با بیان اینکه ارتباط مجموعه اجرایی استان همدان در هر جایی با دانشگاه‌ها قطعا می تواند به فضای رشد و توسعه در جامعه ختم شود، گفت: مجموعه مدیریت شهری باید شفافیت داشته باشد چراکه برخواسته از آرای مردم است و این حق قانونی مردم است که از شهرداری مطالبه‌گری شفاف داشته باشند اما اینکه چه قدر موفق هستیم به خواسته مردم و توان ما در حوزه شفافیت برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری حرف های زیادی برای گفتن است، تصریح کرد: بنده 27 سال است در این حوزه کار و دستگاه‌های اجرایی کار می‌کنم؛ انشاءالله که بتوانیم با همکاری اعضای شورای شهر که بسیار توانمند و کارشناس هستند، کاری خوبی تحویل شهروندان عزیز دهیم.

شهردار همدان  تاکید کرد: باید وقت خود را برای کارهای کلان مدیریت شهری بگذاریم.

وی با بیان اینکه امروز که در خدمت دانشجویان هستم، اولین روز کاری بنده است و این را اتفاق خوبی قلمداد می‌کنم؛ گفت: این موضوع که امروز با پاسخ گویی شروع شده اسست را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم پاسخگویی توام با منطق را در شهرداری در پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/د.ا

 فاقد اختیارات لازم در حوزه مديريت شهری هستيم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.