محل عبور یوزهای آسیایی در منطقه کاهک - عباس آباد شهرستان شاهرود با 12 میلیارد ریال اعتبار حصارکشی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدعبدالمجید نژاد صفوی مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت : براساس برآورد اولیه، اجرای طرح حصارکشی محل عبور یوزهای آسیایی 12 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با رایزنی‌ و مساعدت سازمان‌ راهداری کشور بخشی از این اعتبار به صورت نقد تخصیص داده شد.


وی اظهارداشت : بخش دیگر از این اعتبار، از طریق اسناد خزانه و پس از انجام مناقصه به پیمانکار پرداخت می‌شود.


نژاد صفوی اجرای این طرح را پس از طی فرآیند مناقصه اعلام و تصریح کرد : طی مکاتبه با سازمان حفاظت محیط زیست ، محدوده و نقاط حساس، برای جلوگیری از بروز تصادفات خودروها با این حیوان کمیاب، برای ایمن‌سازی اعلام و ابلاغ شده است.


مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به ضرورت اجرای طرح حصارکشی محل عبور یوزهای آسیایی گفت : از آنجایی که این یوزها سرمایه ملی محسوب می‌شوند نگرانی‌ها بابت استمرار تصادفات آنان در جاده‌ها وجود داشت که با این اقدام، دغدغه برای نابودی حیات وحش در سمنان کمرنگ تر می‌شود.


نژاد صفوی تصریح کرد : سال گذشته در بحث آشکارسازی نصب بنر چراغ چشمک زن و اقدامات اولیه در این مسیر انجام شده و اکنون با رایزنی‌های صورت گرفته، این محدوده تعیین شده برای حفظ و حراست از این حیوانات کمیاب، ایمن‌سازی می‌شود.


انتهای پیام / ه


جزئیات حصارکشی محل عبور یوزهای آسیایی در منطقه کاهک - عباس آباد


منبع : ایرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار