با حضور استاندار و رئیس مرکز بسیج رسانه ملی چگونگی برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی درلرستان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ استاندار برگزاری این اجلاس در لرستان را مایه غنا بخشی به فرهنگ عاشورا و معرفی آیینهای مذهبی مردم در ماه محرم دانست و گفت: با وجود اهمیت برگزاری اجلاس،ابعاد کمی و کیفی آن مد نظر قرار گیرد تا معنویات آن بیشتر تاثیر گذارباشد .

سید موسی خـادمی با تاکید بر ماندگاری اثرات این اجلاس و لزوم تشکیل ساختارهای لازم برای برگزاری مطلوب آن، تسریع در تدوین برنامه زمان بندی اجلاس با شکل گیری تیم ویژه برای برنامه ریزی را ضروری عنوان کرد .

فـروغی، رئیس مرکز بسیج سازمان صـدا و سیمـا هم با بیان اینکه ارادت مردم لـرستان به خاندان اهل بیت ( ع ) از علل برگزاری این اجلاس در لرستان است گفت : پوشش اخبار این اجلاس در سال های گذشته در ترویج فرهنگ عاشورا و ماندگاری آن بسیار تاثیرگذار بوده است .

بازوند مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان نیزگفت: با توجه به پرشور بودن و شیوه خاص عزاداری مردم لرستان و بعد بین المللی این رویداد بزرگ فرهنگی،برگزاری این همایش ها به معرفی استان در ابعاد مختلف بوِیژه اهتمام مردم استان به فرهنگ عاشورایی و عزاداری سرور و سالار شهیدان کمک فراوانی خواهد کرد.

در ادامه چگونگی اسکان و پذیرایی از میهمانان، معرفی آیین های ماه محرم در لرستان و اهمیت برگزاری این اجلاس در بعد داخلی و بین المللی بررسی شد.

انتهای پیام/د

لرستان سال آینده میزبان اجلاس پیرغلامان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.