نماینده مردم حوزه شمالی ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش اختیارات استان ها از نکات مثبت بودجه 97 است، گفت: در کنار این موضوع کاهش اعتبارت تخصیص به حوزه عمرانی باعث کند شدن روند تکمیل پروژه های زیرساختی خواهد شد.

افزایش اختیارات استان ها از نکات مثبت بودجه 97 است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام؛سلام امینی نماینده مردم حوزه شمالی ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 97 از سوی دولت به مجلس اعلام کرد: لایحه بودجه سال آینده کل کشور از شفافیت بیشتری نسبت به سال های گذشته برخوردار بوده و رویکرد واقع گرایانه ای نسبت به هدف اصلی با مسائل مختلف دارد.

وی افزود: بودجه ریزی شفاف کمکی به اتخاذ تصمیمات عقلایی درباره تخصیص و تعهد منابع دولتی براساس پیامدهای قابل سنجش است، اما باید جهت گیری های این بودجه به گونه ای باشد که هیچ مشکلی برای قشرهای آسیب پذیر ایجاد نشود.

امینی اضافه کزد: در بودجه سال 97 شاهد کاهش محسوس بودجه عمرانی کشور هستیم، بودجه عمرانی استان ایلام نیز از 6 هزار میلیارد ریال به چهار هزار و 500 میلیارد ریال کاهش یافته است که این مسئله باعث می شود فعالیت های عمرانی کمتری در استان انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم تاکید کرد: در این لایحه از دولت تقاضا شده توجه به مشکلات معیشتی ، اشتغال مردم ، ازدواج جوانان و مباحث مرتبط دیگر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در مجمع نمایندگان استان ایلام آمادگی دارند تا اگر قوانینی در حوزه های مختلف نیاز است برای حل مشکلات مردم استان پیگیری و تصویب کنند.

 یارانه نهادهای حمایتی قطع نخواهد شد

وی در خصوص حذف یارانه نیز گفت: نگاه دولت باید در این مورد و در تمامی عرصه های اقتصادی بیشتر متوجه حل مشکلات اقشار کم درآمد و آسیب پذیر باشد، بر اساس لایحه بودجه 97 یارانه حدود 30 میلیون نفر باید حذف و عنوان شده یارانه نهادهای حمایتی قطع نخواهد شد، این در حالی است که بیش از پنج میلیون نفر در صف ثبت نام برای این نهادهای حمایتی قرار دارند.

نماینده مردم ایلام ، سیروان ، ایوان ، ملکشاهی ، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این افراد از لحاظ مالی در مضیقه بوده و در بودجه 97 باید بطور ویژه مورد توجه قرار گیرند و اگر بنا بر حذف یارانه کسی باشد باید یارانه این افراد و افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی افزایش یابد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در لایحه بودجه سال آینده نقش مهمی در فقرزدایی، ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه و تحول بزرگی در زندگی این افراد به همراه دارد.

امینی در خصوص افزایش اختیارات به استان ها نیز افزود: این اقدام از ویژگی های برجسته و مهم لایحه بودجه سال 97 است، افزایش اختیارات استان ها موجب تصمیم گیری های بهتر و مناسب با شرایط و ویژگی های بومی هر منطقه می شود که بهره وری را در عمل افزایش می دهد.

 افزایش قیمت حامل های انرژی در بودجه سال آینده

وی افزود: در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی افزایش قیمت حامل های انرژی شده است ، باید در این زمینه طوری برنامه ریزی شود که افزایش بی رویه قیمت ها که منجر به فشار مضاعف به اقشار کم درآمد جامعه می شود، جلوگیری شود.

امینی گفت: یکی از مواردی که طی سال های گذشته در لایحه بودجه گنجانده می شد، اختصاص قیر یارانه ای به سازمان همیاری شهرداری ها بود که امسال شاهد حذف بند (ه) تبصره یک قانون بودجه در این خصوص هستیم که نگرانی هایی را برای کمک به شهرداری های شهرهای کوچک که از منابع درآمدی پایدار برخوردار نیستند، ایجاد می کند که امیدواریم اصلاح شود.

انتهای پیام/اس

صحبت های نماینده مردم حوزه شمالی ایلام در مجلس شورای اسلامی درباره بودجه سال 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.