کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی‌های پراکنده در سطح استان احتمال جاری شدن روان آب در برخی نقاط وجود دارد.

احتمال جاری شدن موقت روان آب در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رضا آزادمنش کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با تقویت جریانات مرطوب جنوبی تا صبح روز سه شنبه سامانه بارشی سبب بارش‌های پراکنده گاهی رعد و برق و تند بادموقتی در سطح استان خواهد شد.

آزادمنش  ادامه داد: امروز عمده بارش‌ها مربوط به مرز غربی، نواحی غربی سواحل، جنوب غرب و ارتفاعات نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان است به طوری که احتمال جاری شدن موقت روان آب در برخی از این مناطق وجود دارد.

وی بیان کرد: روز دوشنبه با حرکت سامانه به سمت شرق سیستان و بلوچستان بارش‌ها بیشتر در ارتفاعات مرکزی، سواحل و نواحی شرق دریای عمان رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه وقوع عمده بارش‌ها در نقاط هم مرز با استان هرمزگان است، طغیان رودخانه‌های محلی در این مناطق دور از انتظار نیست.

آزادمنش افزود: دریای عمان تا فردا مواج خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان، زهک و زابل با حداقل صفر درجه و زرآباد کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان با حداکثر ۲۶ درجه به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط این استان بودند.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

انتهای پیام/ع

جارش شدن روان آب  در برخی نقاط استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار