دانش آموزان همدانی از خدمات وارنیش فلوراید استفاده کردند

رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت همدان گفت: 145 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی استان زیر پوشش خدمات سلامت دهان و دندان قرار گرفته و از طرح وارینش فلوراید استفاده کردند.

145 هزار دانش آموز همدان از خدمات وارنیش فلوراید استفاده کردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر بهروز صدیقی رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت همدان  اظهار کرد: وارینش فلوراید محلولی است که به منظور استحکام بخشی به مینای دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته بیشتر دانش آموزان دچار پوسیدگی دندان هستند و انجام طرح وارینش فلوراید برای آنها ضروری به نظر می رسید.

وی ادامه داد: اجرای این طرح از سال 94 با همکاری آموزش و پرورش آغاز شد و سالانه حدود 150 هزار دانش آموز از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت همدان افزود: طرح وارنیش فلوراید هر 6 ماه یکبار برای جامعه هدف اجرا می شود.

دکتر صدیقی اضافه کرد: اجرای طرح وارینش فلوراید برای هر دانش آموز 100 هزار ریال هزینه در بر دارد ولی هیچ هزینه ای از والدین دانش آموزان دریافت نمی شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت بهداشت و سلامت دهان و دندان، این طرح برای خردسالان نیز انجام شده و مسواک انگشتی در اختیار والدین قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: از سه تا 6 سالگی نیز در کنار دیگر اقدامات بهداشتی، طرح وارنیش فلوراید هر 6 ماه یکبار برای کودکان انجام می شود.

بر اساس آمارها، استان همدان در اجرای طرح طرح وارنیش فلوراید جزو پنج استان مطرح کشور است.

انتهای پیام/خ

145 هزار دانش آموز همدان از خدمات وارنیش فلوراید استفاده کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.