حوزه و دانشگاه، زیربنای اصلی و خاستگاه توسعه علم و دانش است.

روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتحبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در پیامی به شرح زیر، فرا رسیدن ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح و «روز وحدت حوزه و دانشگاه» را گرامی داشت:

«استفاده از توان علمی، کارشناسی و تجربه‌های حوزه و دانشگاه می‌تواند در سرعت بخشی به روند توسعه‌ای کشور در بخش‌های مختلف مؤثر باشد.
حوزه و دانشگاه به عنوان زیربنای اصلی و خاستگاه توسعه علم و دانش و دستیابی به موفقیت‌های مختلف محسوب می‌شود که همواره باید مورد توجه برنامه ریزان، صاحب نظران و مسئولان قرار گیرد.
البته همان طور که در آموزه‌های دینی به توسعه علم و کسب دانش اشاره و تأکیدات فراوانی شده است، باید زیرساخت‌های لازم برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های علمی در حوزه و دانشگاه فراهم شود. به همین منظور مسئولان ارشد دولت تدبیر و امید در سطح ملی و استانی تمامی تلاش خود را برای ارتقای زیرساخت‌ها و تقویت توان علمی حوزه و دانشگاه انجام می‌دهند.»

گفتنی است: ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح (ره) در سال ۱۳۵۸، به عنوان «روز وحدت حوزه و دانشگاه» نامگذاری گردید.

انتهای پیام/ش 

گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار