آثار فیلمسازان اصفهانی یازدهمین جشنواره فیلم حقیقت در بخش های مسابقه اصلی و بین المللی جشنواره درخشید و مورد توجه هنرمندان مخاطبان و داوران خارجی قرارگرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  تهیه کننده و تصویر بردار فیلم «مادرم ایل من» گفت: این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران "سینما حقیقت"، جایزه ویژه هیئت داوران بخش بین الملل را از آن خود ساخت.

این مدرس سینمای مستند ادامه داد: فیلم های در بخش مسابقه اصلی ملی و بین‌الملل ،فیلم مستند"دیدن و بودن "درباره مریم زندی عکاس مطرح کشور به کارگردانی  علی ( شاپور ) شیلاندری از مدیران اسبق کانون عکس انجمن سینمای جوان اصفهان ،  فیلم ستاره ای دور اما روشن اثری از مرتضی آکوچکیان از اعضای قدیم دفتر اصفهان ،فیلم کوتاه «گوتنبرگ کجاست؟» به نویسندگی،تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی بالیده از اعضای انجمن در بخش مسابقه کوتاه قرار گرفت.

 فیلم کوتاه مستند چهل و یک به کارگردانی علی خوشدلی از اعضای  انجمن سینمای جوان کاشان  و در نهایت فیلم مستند زائر شب های بارانی که  نگاهی به زندگی  محمد صالح علا است و به نویسندگی و کارگردانی هامون شیرازی از اساتید و اعضای انجمن سینمای جوانان اصفهان که در بخش خارج از مسابقه اکران شد.

ابراهیم مرادی  پژوهشگر سینمای مستند از رقابت فیلم های اصفهانی با 43 فیلم خبر داد و گفت : در خصوص اکران و توجه نهاد های مختلف به  این فیلم ها در اصفهان ، باید  سازو کاری تعریف کرد تافیلمسازان  در اصفهان با انگیزه مناسب بتوانند به این فعالیت ادامه دهند.

 در پی حضور کمرنگ فیلم های کوتاه اصفهان در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که در مهرماه سال جاری برگزار شد انتقادات زیادی به مدیران فرهنگی و هنری اصفهان و فیلمسازان این شهر و استان شد به گونه ای که مباحث بسیاری در رسانه های دیداری ، شنیداری و فضای مجازی اصفهان در پی داشت و  کسی باور نمی کرد که دو ماه بعد فیلمسازان جوان مستند اصفهان چنین حضور چشمگیر و کم سابقه‌ای در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند سینما حقیقت داشته باشند.

پس از اعلام خبر راهیابی چندین فیلم از مستندسازان اصفهانی به جشنواره بین‌المللی فیلم مستند سینما حقیقت امسال، که در شهر تهران برگزارشدباز هم روزنه های امید این بار از لابه‌لای شاخ و برگ های درخت تنومند انجمن سینمای جوانان اصفهان هویدا شد .

و این در حالی است که چندین فیلم مستند که اکثریت قریب به اتفاق آنها  را اساتید و اعضای انجمن سینمای جوان اصفهان تولید کرده بود ند در بخشهای جشنواره،درخشید.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره حقیقت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
زهرا
۲۱:۳۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
خیلی خوبه وعالی . باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
D
۱۶:۱۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
تبریک به هنرمندان و سینمای اصفهان