رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: طبق مصوبه هوای پاک تمام واحدهای صنعتی، معادن شن و ماسه ملزم به توقف عملیات خود در روزهای آلوده هستند.

تمام واحدهای صنعتی و معادن در روزهای آلوده ملزم به توقف فعالیت خود هستند/ مجازات حبس در انتظار کارخانه‌دارهایی که تعطیل نمی‌کنندمحمدحسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به توقف فعالیت تمام واحدهای صنعتی و معادن اطراف تهران در روزهای آلوده اظهار کرد:طبق ماده 3 قانون هوای پاک، آلودگی هوا زمانی که به وضعیت ناسالم و اضطرار می رسد کارگروه آلودگی هوا تشکیل جلسه می دهد.

وی افزود:طبق مصوبه هوای پاک تمام واحدهای صنعتی، معادن شن و ماسه ملزم به توقف عملیات خود در روزهای آلوده هستند.

بازگیر از گشت ماموران و کارشناسان محیط زیستی در روزهای آلوده در سطح شهر خبر داد و گفت: کارشناسان محیط زیستی در روزهای آلوده در سطح شهر گشت‌زنی می‌کنند تا با واحدهای آلاینده‌ای که در این روزها فعال هستند، برخورد کنند و صاحبان این واحدها را به مراجع قضایی تحویل دهند.

وی افزود: فعالیت واحدهای صنعتی و معادن در روزهای آلوده شهر تهدیدی علیه بهداشت عمومی است و مراجع قضایی می توانند جرایم و مجازات‌های نقدی و یا حبس را برای این تخلفات در نظر بگیرند.

رئیس محیط زیست شهر تهران با اشاره به تاثیر تعطیلی مدارس در روزهای آلوده بر روی دانش آموزان گفت: مدارس منبع تولید آلودگی هوا نیستند و تعطیلی مدارس به علت مقابله با آثار زیان بار این پدیده بر روی دانش آموزان است تا کمتر در معرض آلودگی هوا قرار گیرند، چراکه کودکان جثه و قلب ضعیف تری نسبت به بزرگسالان دارند و همچنین آسیب پذیرتر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار