رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما اگر به یمن کمک نظامی کرده بودیم از گفتنش ترسی نداشتیم،‌ ایران به یمن کمک نظامی نکرده است.

رژیم صهیونیستی در جریان سازش به توافق خود عمل نکردبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست تروئیکای روسای مجالس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی که عصر امروز(دوشنبه 27آذر) برگزار شد، اظهار کرد: در  این نشست کشورها واکنش خود را نسبت به تصمیم غلط ترامپ نشان دادند.

وی ادامه داد: آنها می‌خواستند مسئله فلسطین فراموش شود؛ اما امروز این مسئله به جایگاه خود یعنی اولویت اصلی جهان اسلام بازگشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر زاد و ولد جریان تروریسم بسیار زیاد شده است، گفت: این مسئله بدون حمایت قدرت‌های بزرگ و  برخی کشورهای منطقه که اشتباهاتی دارند امکانپذیر نبود.

داعش تجهیزات نظامی‌اش را از کره مریخ نیاورده است

لاریجانی گفت: زمانی که وزیر دفاع عراق به ایران آمده بود گفت تجهیزات نظامی داعش بالغ بر 27 میلیارد دلار است. مسلما این تجهیزات از کره مریخ نیامده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از نامزدهای انتخاباتی آمریکا علنا گفت که داعش را آنها به وجود آورده‌اند البته ما از قبل می‌دانستیم که داعش ساخته و پرادخته آمریکا و چند کشور دیگر است.

تروریسم و صهیونیسم دو روی سک سکه هستند

وی افزود: تروریست‌ها با حمایت آمریکا قصد داشتند در جهان اسلام آشفتگی ایجاد کنند. مسئله تروریسم و صهیونیسم دو روی یک سکه‌اند.

لاریجانی تأکید کرد: ما به دنبال روابط دوستانه با همه کشورهای اسلامی هستیم و پای دوستیمان نیز می‌مانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دوستی ما اینگونه نیست که اگر کشورهای دوست همچون سوریه و عراق روزی دچار مشکل شدند رابطه ما با آنان دچار مشکل شود بلکه دوستی ایران با کشورها به معنای واقعی است.

وی با تأکید براینکه ادعای نفوذ در عراق و سوریه از سوی ایران توهمی بیش نیست، ادامه داد: ما کشوری نیستیم که اگر به کشوری دیگر کمک نظامی بدهیم ترسی از گفتن آن داشته باشیم ما در بحث فلسطین اعلام کردیم که به این کشور کمک می‌کنیم.

لاریجانی گفت: ما اگر در یمن کمک نظامی کرده بودیم ابایی از گفتنش نداشتیم؛ اما در یمن دخالتی نداشته و نداریم  و به آنان هم کمک نظامی نکرده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی کشورهای عراق و سوریه با کمک سایر کشورها ضربه‌ای به تروریست زدند صهیونیست‌ها به کمک برخی کشورهای دیکر مسئله کردستان عراق را ایجاد کردند و بعد از آنهم بحث انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی مطرح شد.

وی تأکید کرد: ترامپ با ایجاد دشمنی تصنعی در منطقه بسیاری از اموال منطقه را گرفت و در ازای آن به کشورهای اسلامی دهن کجی کرد آنها ‌می‌خواهند نشان دهند که کشورهای اسلامی وزنی ندارند.

 اگر کشورهای عربی و اسلامی غیرت خود را نشان می‌داند ترامپ جرئت اعلام پایتختی قدس را نداشت

لاریجانی با بیان اینکه اگر کشورهای اسلامی و عربی غیرت خود را نشان می‌دادند ترامپ جرات اعلام پایتختی قدس شریف را نمی‌کرد گفت: تلقی آمریکات و رژیم جعلی صهیونیستی این است که این اعتراضات بعد از مدتی خاموش می‌شود. ما باید اشتباهاتشان را به آنان نشان دهیم و به آنان بفهمانیم که نمی‌تانند با آرمان فلسطین بازی کنند.

جمهوری اسلامی از ابتدا گفت مذاکرات سازش نتیجه‌ای ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی به مذاکرات سازش فلسطین و اسرائیل اشاره کرد و گفت: مذاکرات سازش نتیجه‌ای جز عقب نشینی فلسطینی‌ها نداشت و صهیونیست‌ها هیچ‌گاه به توافقش عمل نکرد. جمهوری اسلامی از ابتدا گفت که این مذاکرات سازش نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها جنگی در لبنان راه انداختند؛ اما شکست خوردند، ادامه داد: نقطه آسیب پذیری صهیونیست‌ها در مقاومت فلسطین است و کشورهای اسلامی از این مقاومت حمایت می‌کنند.

لاریجانی گفت: ما بازارهای زیادی بین خودمان داریم و می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.؛ترامپ باید بداند صحنه کشورهای اسلامی بزن و در رویی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی دست دوستی به سمت همه کشورهای اسلامی دراز می‌کند، گفت: ما دنبال امپراطوری در  جهان اسلام نیستیم ایران از همه کشورهای اسلامی حمایت می‌کند و توصیه می‌کند به خاطر توهمات راه غلط را انتخاب نکند.

وی با اشاره به اصول سیاست خارجی کشورمان افزود: اساس سیاست خارجی ایران رابطه دوستانه و برادرانه با همه کشورهای اسلامی است ما به دعوت عراق و سوریه در زمان حمله داعش به آنها کمک کردیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
آل سعود و آمریکا همش به دنبال جنگ افروزی هستند چرا کسی آنها را زیر سئوال نمی برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
همه دنیا میدانند. عربستان به داعش کمک میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
همه دنیا میدانند. عربستان به داعش کمک میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
خدا به این ترامپ نادان عقل بده
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
این ترامپ همش به دنبال فروش سلاح هایش است و برایش دیگران مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
امیدوارم خدا به مردم خوب یمن کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
امریکا شیطان بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
آیلین
۲۲:۰۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
احسنت به کلام دکتر لاریجانی .منطقی و کوبنده گفتن . ممنونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
مرگبر امریکا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
درود بر جناب آقای لاریجانی
Germany
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
شیطان بزرگ امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
زنده باد ایران
آخرین اخبار