صفردوست گفت:افزايش سرقت هاي اربي در كنار مواردي چون از ميان رفتن نگرش هاي بومي و الگوبرداري هاي زياد در شعر از پيامدهاي استفاده نادرست از فضاي مجازي به حساب مي آيد.

پيمان صفردوست شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب و هنر باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به نقش اينترنت در ايجاد فضايي مطلوب براي ارتباط بين آرم ها و تبادل نظر نوع نگاه هاي مختلف موجود در كشور افزود: از آنجا كه شعر و ادبيات در كشور ما مهجور مانده ايجاد كارگاه هاي ادبي مجازي قدمي مثبت در جهت نهادينه كردن آن در ميان تمامي اقشار جامعه به حساب مي آيد.
وي اظهار داشت: بر مبناي پيامدهاي ورود تكنولوژي به ايران مواجهه با موج بزرگي از سازه هاي مجاري، الگوبرداري هاي زياد در شعر را نيز به دنبال خواهد داشت.
وي تاكيد كرد: يكدستگي نگرش ها، از بين رفتن نگاه هاي بومي و كاهش گوشه هاي رنج شاعرانه از پيامدهاي ديگر ورود فضاهاي مجازي به عرصه ادبيات به شمار مي آيد.
اين شاعر تصريح كرد: بخش فضاهاي مجازي، بخشي جدا از نقد كلي در باب يك شاعر بوده و گزيده اشعار آمده در اين فضا مبناي مناسبي براي انتقاد نيست.
وي به افزايش سرقت هاي ادبي و نبود ساز و كار قانوني براي جلوگيري از چنين سرقت هايي اشاره كرد و گفت: تعيين هدف از انتشار شعر در فضاي مجازي يكي از راه كارهاي جلوگيري از ايجاد پيامدهاي تكنولوژي در عرصه ادبيات به شمار مي آيد.
وي خاطرنشان كرد: به رغم انتقادهاي موجود در عرصه ي فضاي مجازي و فوايد و مضرات آن ما همچنان با نقد رو در رو در كارگاه هاي ادبي برگزار شده در فرهنگسراها و كانون هاي ادبي راضي تر هستيم./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار