آب منطقه‌ای مازندران به ۷۵۰ نفر ازمالکان چاه‌های مجازشرق مازندران که اضافه برداشت انجام داده اند اخطار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا حاجیان مدیر امور منابع آب بهشهر، نکا وگلوگاه گفت: بزودی به ۷۵۰ نفر از مالکین چاه‌های مجازدرمنطقه بهشهر، گلوگاه و نکا که دارای اضافه برداشت بوده اند و به آبخوان خسارت زده اند اخطار داده می‌شود.

وی افزود: برخی از بهره برداران درسال‌های اخیرنسبت به پروانه بهره برداری اقدام نکرده و به خاطرعدم رعایت الگوی کشت و یا مدیریت مصرف موجب خسارت به سفره آب زیرزمینی شدند.

امورمنابع آب بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: برای حفظ سفره آب زیرزمینی و احیای مجدد آن، علاوه بر شناسایی و انسداد چاه‌های غیرمجاز وجلوگیری ازحفر آن ها، چاه‌های مجازی که اضافه برداشت می‌کنند مورد ارزیابی و نظارت قرار خواهد گرفت.

حاجیان افزود:افراد خاطی ضمن جبران خسارت و رعایت موارد مندرج در پروانه بهره برداری باید توجه داشته باشند در صورت تداوم این رونددر سال‌های آتی، پروانه آن‌ها لغو و مطابق با مقررات قانونی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی گفت: درمازندران حدود ۹۰ هزار حلقه چاه مجاز وجود دارد که مالکان آن باید متناسب با میزان بهره برداری که در پروانه آن‌ها قید شده ازآب زیرزمینی استفاده کنند و اضافه برداشت از آب زیرزمینی بر اساس قانون تخلف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ر

شناسایی چاه‌های غیرمجاز در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.