اخطار آب منطقه‌ای مازندران به مالکان چاه‌های مجاز

آب منطقه‌ای مازندران به ۷۵۰ نفر ازمالکان چاه‌های مجازشرق مازندران که اضافه برداشت انجام داده اند اخطار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا حاجیان مدیر امور منابع آب بهشهر، نکا وگلوگاه گفت: بزودی به ۷۵۰ نفر از مالکین چاه‌های مجازدرمنطقه بهشهر، گلوگاه و نکا که دارای اضافه برداشت بوده اند و به آبخوان خسارت زده اند اخطار داده می‌شود.

وی افزود: برخی از بهره برداران درسال‌های اخیرنسبت به پروانه بهره برداری اقدام نکرده و به خاطرعدم رعایت الگوی کشت و یا مدیریت مصرف موجب خسارت به سفره آب زیرزمینی شدند.

امورمنابع آب بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: برای حفظ سفره آب زیرزمینی و احیای مجدد آن، علاوه بر شناسایی و انسداد چاه‌های غیرمجاز وجلوگیری ازحفر آن ها، چاه‌های مجازی که اضافه برداشت می‌کنند مورد ارزیابی و نظارت قرار خواهد گرفت.

حاجیان افزود:افراد خاطی ضمن جبران خسارت و رعایت موارد مندرج در پروانه بهره برداری باید توجه داشته باشند در صورت تداوم این رونددر سال‌های آتی، پروانه آن‌ها لغو و مطابق با مقررات قانونی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی گفت: درمازندران حدود ۹۰ هزار حلقه چاه مجاز وجود دارد که مالکان آن باید متناسب با میزان بهره برداری که در پروانه آن‌ها قید شده ازآب زیرزمینی استفاده کنند و اضافه برداشت از آب زیرزمینی بر اساس قانون تخلف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ر

شناسایی چاه‌های غیرمجاز در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.