مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص 136 میلیارد تومان اعتبار به راه آهن اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در مجموع امسال ۱۳۶ میلیارد تومان منابع اعتباری به راه‌آهن اردبیل اختصاص یافته و این پروژه تنها پروژه اولویت‌دار استان است که ۲۲ درصد افزایش اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در مدت برگزاری جلسات مختلف اعتبارات پروژه راه‌آهن اردبیل به طور محسوس افزایش یافت و در این زمینه از ابتدای امسال تمام کارگاه‌های راه‌آهن اردبیل فعال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به تخصیص 100 درصدی اعتبار 860 میلیارد ریال برای این پروژه نیز افزود: 50 میلیارد تومان دیگر نیز به این رقم افزوده شد که در مجموع امسال 136 میلیارد تومان منابع اعتباری به راه‌آهن اردبیل اختصاص یافته و این پروژه تنها پروژه اولویت‌دار استان است که 22 درصد افزایش اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

حیدری گفت: برای سال آینده 105 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن اردبیل پیش‌بینی شده که از طرق مختلف به ویژه صندوق توسعه ملی این رقم تا 200 میلیارد تومان قابل افزایش است و امیدواریم برای تکمیل و افتتاح این پروژه تا سه سال آینده بهترین شرایط فراهم شود. 

وی با اشاره به آسفالت راه‌های روستایی نیز اظهار کرد: از 4 هزار و 700 کیلومتر راه روستایی استان اردبیل فقط 2 هزار و 800 کیلومتر آن آسفالت شده و یک هزار و 900 کیلومتر آن تاکنون آسفالت نشده است که در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی و منسجم هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار در استان در دستور کار قرار گرفته و تلاش بر این است که با آسفالت‌ریزی 150 کیلومتر در راستای برطرف کردن مشکلات و موانع موجود در این زمینه گام برداریم و طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود تا دو سال آینده آسفالت‌ریزی مابقی راه‌های روستایی استان تحقق یابد.

حیدری گفت: برای احداث بزرگراه‌های استان نیازمند یک هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار هستیم و در حالی که استان به 900 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد تاکنون احداث 140 کیلومتر بزرگراه در این استان تحقق یافته است که امیدواریم در صورت تامین اعتبارات لازم و کافی پروژه های اولویت دار را به اتمام رسانده و شاهد تامین امنیت سلامتی جان و مال مردم باشیم.

وی اظهار کرد: راه و شهرسازی خود را برای توسعه زیرساخت‌های راهی استان موظف می‌داند و تلاش بر این است که با امکان‌سنجی‌های انجام یافته بتوانیم پروژه‌ها را به مرحله تکمیل و بهره‌برداری برسانیم و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: دو میلیارد تومان اعتبار برای محور اردبیل - مشگین‌شهر در نظر گرفته شده بود که با توجه به بازنگری های انجام یافته مشخص شد که این اعتبار برای اتمام این پروژه به هیچ وجه کافی نیست و به همین دلیل این اعتبارات تا 12 میلیارد تومان افزایش یافت.

انتهای پیام/ح

افزایش 22 درصدی بودجه راه آهن اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.