عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه به مدیریت شهری تهران به خاطر سستی در اقدامات پیشگیرانه تذکر می‌دهم، گفت: از شهروندان تهرانی می‌خواهم در پویش نفسم گرفت شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه امروز برای چندمین روز متوالی وضعیت هوای تهران ناسالم گزارش شده و به تعطیلی مدرسه‌ها انجامیده است، اظهار کرد: تهران هوا ندارد و گویی همه ما گرفتار «کاری نمی‌شود کرد» هم از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مسئول و هم از سوی مردم هستیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: برای چاره‌جویی آلودگی هوا که روزبه‌روز به فاجعه نزدیک می‌شود، همه مسئول هستیم و همه باید کاری اثرگذار در حوزه اختیار و وظایف خود انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه لازم می‌دانم به‌عنوان عضو شورای شهر مواردی را متذکر شوم، اظهار کرد: با وجود رخداد فصلی که در سال‌ها و دهه‌های قبل هم تجربه شده هنوز هماهنگی بین‌بخشی برای چاره‌اندیشی و اقدام موثر برای پیشگیری از آلودگی هوا وضعیت مناسبی ندارد، در حالی که امری فوری و ضروری بوده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: در لایحه پیشنهادی دولت برای سال آینده همچنان که می‌بینیم در این حوزه فقط به اوراق مشارکت در تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی بسنده شده است، در حالی که در تبصره ۱۸ بودجه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل پیش‌بینی‌شده، چگونگی سامان‌دهی روشن نیست.

فخاری خاطر نشان کرد: آیا این کار به فشار زیاد بر حمل و نقل عمومی نمی‌انجامد، در حالی که ضرورت دارد تصریح شود ۵۰ درصد این افزایش باید به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد ؟!

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه زباله‌سوزی همچنان به شیوه کلیشه‌ای و سنتی انجام می‌شود و هر بامداد حجم آلودگی چشمگیر را به فضا و هوای شهری می‌افزاید، گفت: برای ساماندهی مدیریت پسماند عزم جدی در جمع کردن تجارت نابه‌سامان پسماند که عده‌ای محدود از آن سود می‌برند و عده‌ی زیادی در نامناسب‌ترین شرایط زباله‌گرد تعریف و مشاهده می‌شوند، لازم است.

وی افزود:کاری فراتر از برگزاری جلسات و مصاحبه‌ها برای ساماندهی پسماند ضرورت دارد و دولت و مدیریت شهری باید به اضطرار این وضعیت توجه داشته باشد.

فخاری با بیان اینکه باز کردن راه و تسهیل شرایط فاینانس برای مدیریت پسماند و راه‌اندازی سامانه‌های نوین نیاز فوری تهران است، اظهار کرد: موتورسیکلت‌ها هم از منابع مهم آلودگی تهران گزارش شده‌اند و چاره‌ بحث موتورسیکلت‌ها همکاری فوری بین نهادهای دولتی و مدیریت شهری است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تجربه هرساله این وضعیت، گفت: ضرورت داشت اقدام‌های پیشگیرانه توسط مدیریت شهری پیش از رسیدن به بحران جدی گرفته می‌شد.

فخاری با بیان اینکه تجربه‌ آزموده را دوباره و چندباره تجربه کردن اشتباه بزرگ‌تری است، افزود: اکنون در شرایط ویژه ای که امروز مردم و شهر گرفتار شده اند، همه متخصصانی که به هر دلیل از دایره کار حذف یا نادیده انگاشته‌ شده‌اند را به همکاری فرا بخوانید.

فخاری با بیان اینکه به خاطر کندی و کاستی در اقدام های پیشگیرانه به مدیریت شهری تذکر می دهم، گفت: از شهروندان ارجمند تهران می‌خواهم راه‌حل‌های فوری و امکان‌پذیر خود را در قالب پویش نفسم گرفت ارائه کنند.

وی در پایان با قرائت قطعه شعری گفت: نفسم گرفت از این شهر، در این حصار بشکن، در این حصار جادویی روزگار بشکن.

انتهای پیام/

لزوم مشارکت تهرانی ها در پویش نفسم گرفت برای حل معضل آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار