نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ابزار رسیدن انسان به رشد و عروج و جایگاه والا نماز است از این رو توجه به این ستون اصلی دین از سوی همه مومنین در جهان ضروری است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در سومین اجلاس استانی نماز و فضای مجازی استان کردستان که صبح امروز در سنندج برگزار شد، گفت: در اسلام هم جامعه ایمانی و هم مومنین به نماز شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه ستون اصلی در دین اسلام بر اساس آیات قرآن و روایت نماز است، افزود: همه رفتارهای ما با نماز ارزش‌گذاری، محاسبه و شناخته می‌شود.

حسینی‌شاهرودی با تاکید براینکه نماز ملاک و معیار دین و آنچه انسان را به خدا متصل می کند نماز است، اضافه کرد: اگر انسان دنبال ارتباط با خدا است با نماز امکان پیدا می کند.

شاهرودی خاطرنشان کرد: ابزار رسیدن انسان به رشد و عروج و جایگاه والا نماز است از این رو توجه به این ستون اصلی دین از سوی همه مومنین در جهان ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه انسان در عروج به جایگاه می‌رسد که با خدا صحبت می‌کند و انسان در نماز این مقام را بدست می‌آورد، گفت: همه چیز در نماز نهفته است و هر آنچه انسان باید در حوزه‌های مختلف انجام دهد در نماز مشخص شده است.

وی با تاکید براینکه نماز جبهه حق و باطل را برای انسان مشخص کرده است، اظهار داشت: نماز سراط‌‌‌ مستقیم را به انسان نشان می‌دهد و اقامه 5 مرتبه نماز در روز انسان را به این راه هدایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه انسان‌ها باید ارتباط خود را با خدا قوی کنند، گفت: این کار در دنیا موجب عزت انسان و تنظیمش در دنیا می‌شود و با این روش آخرت خود را به بهترین شیوه می‌سازد.

 شاهرودی با اشاره به اینکه نماز را نباید در هیچ شرایطی به وقت و زمان دیگه‌ای موکول کرد، گفت: اذان زنگ دعوت خدا است و جلسه دنیوی نیست که بخواهیم به راحتی آن را به زمان دیگری موکول کنیم.

 نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: انسان می‌تواند با عمل صالح، اقامه نماز و پرداخت زکات و انجام کارهای خوب به درجه اولیاالله برسد و اجر چنین انسان‌هایی فقط نزد خدا است.

وی با بیان اینکه ادای نماز و درست کردن مسائل مالی دو بحث مهم در رسیدن انسان به جایگاه والای انسانی است، گفت: اگر مال انسان حرام باشد نماز آن هم درست نیست چرا که مال حرام نماز را باطل می‌کند.

شاهرودی اظهار کرد: گاهی خداوند به شکل‌های مختلف ما را به مسائل مختلف توجه می‌دهد اما متاسفانه بی‌توجه هستیم خدا راه را نشان می‌دهد و ما باید در مسیر مستقیم که خدا به ما نشان داده حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه پیامبر می‌فرماید کسی که اهل نماز باشد، آن نماز به صورت شخصی که صورت درخشانی دارد به درون قبرش می‌آید، گفت: این شخص به عنوان مونس فرد نمازخوان در کنارش در قبر باقی می‌ماند.

شاهرودی با بیان اینکه در روز حساب نیز نماز به داد انسان‌ها می‌رسد و نماز توشه انسان برای روز قیامت است، گفت: اگر انسان اهل نماز باشد می‌تواند خود را در برابر آسیب‌ها حفظ کند و در فساد و تباهی ورود پیدا نکند.

انتهای پیام/ د م

نماز توشه انسان برای روز قیامت است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.