مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت:به‌طور عموم افرادی که این مواد غذایی را عرضه می‌کنند، فاقد کارت بهداشتی و از لحاظ آلودگی، مشکوک هستند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جمال ناصحی‌فرد» با اشاره به این‌که امروز بحرانی که در زمینه بهداشت محیط وجود دارد عرضه اغذیه‌ها و مواد خوراکی توسط دست‌فروش‌ها در نقاط مختلف شهر، گفت: با آغاز فصل سرما فروش لبو و باقلای داغ و انواع و اقسام آلبالو خشک و زردآلو خشک توسط دست‌فروش‌ها افزایش می‌یابد که از مواد رنگی غذایی غیرمجاز استفاده می‌کنند.

از دست فروش ها لبو نخرید

وی با اشاره به این‌که افراد عرضه‌کننده مواد غذایی دارای جای ثابتی نیستند، افزود: به‌طور عموم افرادی که این مواد غذایی را عرضه می‌کنند، فاقد کارت بهداشتی و از لحاظ آلودگی، مشکوک هستند.

ناصحی‌فرد با اشاره به این‌که مواد غذایی که در سطح خیابان‌ها به فروش می‌رسد، مورد اطمینان کارشناسان بهداشتی نیست، چون در تهیه آن‌ها از مواد اولیه با کیفیت پائین و ارزان‌قیمت استفاده می‌شود، گفت: مردم نباید به فروشندگان دوره‌گرد اعتماد و از آن‌ها خرید کنند، چون ممکن است باعث مشکلات گوارشی و ... شود. این موضوع نیز در خصوص لبوی داغ و سایر مواد غذایی نظیر آلبالو خشک و زردآلو خشک هم توصیه می‌شود، چون در این مواد از رنگ غذایی غیرمجاز استفاده می‌شود.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به این‌که شکایت از این فروشندگان قابل پیگیری نیست، یادآور شد: به مراتب شکایت از این فروشندگان و پیگیری آن سخت‌تر است، چون این فروشندگان مجوز کسب ندارند و هیچ ارگانی بر آن‌ها نظارت ندارد و اثبات این‌که خریدار از آن‌ها خرد کرده است بسیار سخت است، بنابراین همواره توصیه بر آن است که از فروشنده‌های دوره‌گرد خریداری نکنند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

خرید لبو به چه قیمت؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار