طیبی گفت: احساس می‌کنیم در موضوع فناوری هنوز‌ به نقطه‌ تعامل با سیاستمداران‌ کشور نرسیده‌ایم.

در زمینه فناوری با سیاستمداران‌ به نقطه‌ تعامل نرسیده‌ایم/ با عوض‌ شدن هر مدیر، سیاست‌ها هم تغییر‌ می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حمیدرضا‌ طیبی‌ رئیس جهاد دانشگاهی‌ در سومین دوره تجلیل‌ از برترین‌های پژوهش و فناوری‌ که در پژوهشکده هنر و معماری برگزار شد‌ با اشاره به این موضوع که جهاد دانشگاهی از زمان تأسیس تا به امروز کار خود را به درستی انجام داده است‌ گفت: یکی از مهمترین‌ مواردی‌ که جهاد دانشگاهی‌ به آن توجه بسیار دارد‌، توسعه فرهنگی‌ و فناورانه‌ است که سبب تحقق‌ اقتصاد دانش‌ بنیان می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی‌ خاطرنشان کرد: امروزه با تلاش جهادگران‌ کارهای خوبی در حوزه‌های مختلف علم و فناوری انجام گرفته است و برای آن که بتوانیم‌ پیشرفت‌های بیشتری‌ داشته باشیم‌ باید تمام جناح‌ها از ما حمایت کنند.

وی با اشاره به این موضوع که عزم و اراده‌ جدی‌ درباره فناوری در کشور وجود ندارد گفت: احساس می‌کنیم که هنوز‌ به نقطه‌ تعاملی‌ با سیاستمداران‌ خود نرسیده‌ایم و این مشکل اصلی برای ما می‌باشد که اگر این تعامل ایجاد نشود‌ و اکوسیستم‌ فناوری به وجود نیاید‌ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

طیبی‌ با تصریح براینکه جهاد دانشگاهی‌ آمادگی دارد تا به حل مشکلات مختلف بپردازد‌ اظهار کرد: ما خود برنامه‌های مختلفی‌ را تدوین کرده‌ایم و در آنها به شناسایی‌ مشکلات جامعه پرداخته‌ایم، تنها چیزی که اکنون به آن نیاز‌ داریم همکاری است‌.

وی خاطرنشان کرد: بنابر‌ سخن رهبر معظم انقلاب‌ که فرمودند خوب است که دولت‌ها وقتی عوض‌ می‌شوند مدیران خود را عوض نکنند‌، امروز ما هم دچار این مشکل هستیم و با عوض‌ شدن هر یک از مدیران سیاست‌های انجام گرفته هم تغییر‌ می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی‌ با اشاره به مأموریت‌های جهاد دانشگاهی اظهار کرد: پول و بودجه کشور‌ آن قدر زیاد نیست که هر یک از نهادها‌ بخواهند به یک موضوع خاص‌ بپردازند‌ باید مأموریت‌ها محوربندی‌ شوند و هر نهاد و مؤسسه‌‌ای‌ به یک موضوع بپردازد تا موانع‌ کشور‌ حل شوند.

وی با اشاره با اینکه مأموریت‌ محور نبودن‌ سبب بروز مشکلات مختلفی برای کشور می‌شود یادآور شد: برای مثال‌ در چند سال گذشته‌ ما به تحقیقات‌ بسیاری دست یافتیم‌ اما دیدیم‌ که چینی‌ها همان تحقیقات را با قیمتی‌ ارزان‌تر از ما می‌فروشند مشکل اصلی اگر حل شود به دستاوردهای‌‌ بسیار زیادی می‌رسیم‌ منظورم از مشکل‌ نبود هماهنگی‌ میان‌ دستگاه‌های مختلف است.

 انتهای پیام/

اظهارات رئیس جهاد دانشگاهی‌ در مراسم تجلیل‌ از برترین‌های پژوهش و فناوری‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.