لی‌جون گفت: چین و ایران مواضع هماهنگی دارند از این رو باید با همکاری در سازمان ملل صدای دیگر کشورها باشند.

چین و ایران باید با همکاری در سازمان ملل صدای دیگر کشورها باشند/پروژه‌های بزرگی در ایران اجرایی می‌شودبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لی‌جون معاون بین‌الملل حزب کمونیست چین در دیدار با حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: این سفر به دعوت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته تا مصوبات حزب کمونیست چین را به اطلاع مقامات ایران برسانیم.

وی افزود: طی دیدارهایی که در این مدت در ایران داشته‌ام متوجه شدم  به توسعه چین توجه دارید و دو کشور فرهنگ مشارکتی فراگیری داشته و تقویت ارتباط چین و ایران به صلح جهانی و حل مشکلات بین‌المللی کمک خواهد کرد.

لی‌جون تصریح کرد: لازم است که بگویم تبادلات دو کشور در خصوص مسائل منطقه‌ای به نفع آنهاست چرا که ایران و چین کشورهای باستانی هستند که از دیرباز تاکنون دوست بوده‌اند.

معاون بین‌الملل حزب کمونیست چین افزود: این نخستین سفر بنده به تهران است و طی دو روز گذشته از شرایط اجتماعی و اقتصادی ایران و افزایش رشد این کشور در زمینه مبارزه با فقر و آموزش و پرورش اطلاع یافته‌ام و در این راستا برنامه ریزی کرده‌ایم که هیئتی از مجمع تشخیص مصلحت نظام به چین دعوت شوند تا پیرامون فقر زدایی و آموزش و پرورش به رایزنی بپردازیم.

وی ادامه داد: در نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیسم چین رئیس جمهور چین الگویی را بر اساس رشد این کشور در ده سال آینده ارائه کرد و بر اساس این الگو چین باید بتواند نقش مهم‌تری در جهان ایفا کند.

لی‌جون تأکید کرد: یکی از مسائل کلیدی در روابط جدید ما در عرصه خارجی احترام به دیگران است و اصل دیگر برابری و عدالت بوده به این معنا که کشورهای بزرگ نباید در مسائل داخلی دیگر کشورها به دخالت بپردازند و البته اصل دیگر ما ارتباط برد - برد است.

معاون بین‌الملل حزب کمونیست چین اذعان کرد: جاده ابریشم ابتکاری برای ایجاد جامعه‌ای نوین و توسعه همکاری بین‌المللی است و تلاش می‌کنیم فعالیت هایمان را در راستای توسعه جهانی قرار دهیم و این خدمت به معنای احترام به آزادی و استقلال کشورهاست همچنین ما به دنبال صادرات الگوی خود نبوده و می‌خواهیم الگوی رشد دیگران را کپی کنیم.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور کشورمان بارها گفته است که جهان امروز به یک دهکده مبدل گشته و مانند این است که همه انسان‌ها در یک خانه زندگی می‌کنند و وی بارها متذکر شده که چین سهم بیشتری برای برقراری صلح و ثبات جهانی ایفا خواهد کرد.

لی‌جون ادامه داد: قصد داریم پروژه‌های بزرگی را در ایران و دیگر کشورهای آسیایی اجرایی کنیم چرا که این تقویت همکاری‌ها به نفع همه کشورها است.

معاون بین‌الملل حزب کمونیست چین در پایان خاطرنشان کرد: ایران کشور مهم و بزرگی در خاورمیانه است که نفوذ بسیاری در مسائل منطقه و بین‌المللی دارد لذا دولت چین اهمیت بسیاری به روابط دوستانه و روابط دو کشور می‌دهد و در چند سال اخیر نیز چین و ایران مواضع هماهنگی داشته و روابط آنها دو جانبه و بین‌المللی بوده است، همچنین ما با همکاری در سازمان ملل باید صدای دیگر کشورها باشیم.

 


انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، ایران ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار