جهانگيرى در همايش استانداران سراسر كشور؛

بايد كارى كنيم كه مردم تغيير را احساس كنند/ تضعيف حس دولت‌دارى در مردم موجب آشفتگى می‌شود

بايد كارى كنيم كه مردم تغيير را احساس كنند/ تضعيف حس دولتدارى در مردم موجب آسفتگى و بروز گروه‌هاى خودسر می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تقويت حس دولتدارى امنيت و ثبات را به جامعه باز می‌گرداند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در همايش استانداران سراسر كشور که در وزارت کشور برگزار شد با اشاره به وظایف استانداران، اظهار کرد: در دولت قبل مسئوليت بسيار زیادی بر عهده استانداران بود. استانداران در دولت یازدهم زحمات زیادی کشیدند و از استاندار‌انی که در این دولت حضور ندارند کمال متشکر و قدردان هستیم. 

وی ادامه داد: دولت باید با عهد و پيمانى كه با مردم بسته پا بر جا بماند. بايد گام‌هاى محكمى براى تحقق وعده‌ها برداريم، چرا كه مهمترين رسالت ما تحقق وعده‌هاى داده شده به مردم بوده و مردم نبايد احساس كنند اين وعده‌ها فراموش شده است

 معاون اول رئیس‌جمهور افزود: برخى می‌خواهند به هر قيمتى مردم را اميدوار کنند، اما بايد كارى كنيم كه مردم تغيير را احساس كنند. جامعه بايد احساس كند دولت دارد و اين دولت انتظارات انها را برآورده می‌كند، دولت‌دارى مسئله بسيار مهمى است. دولت یازدهم سه وظیفه اصلی یعنی بازگشت به قانون، مبارزه با فساد و تقویت حس دولت‌داری در مردم داشت که بنده معتقدم این‌ها باید در دولت دوازدهم هم استمرار یابد.

 جهانگیری تصریح کرد: تضعيف حس دولتدارى در مردم موجب آسفتگى و بروز گروه‌هاى خودسر می‌شود. تقويت حس دولتدارى امنيت و ثبات را به جامعه باز می‌گرداند، مبناى كار ما بايد رضايت مردم باشد و دولت بايد از ابزارهاى خود استفاده كند تا رنج مردم كاهش يابد.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی به مردم توسط دولت ادامه داد: نبايد اجازه داد فرصت خدمت به مردم از دست برود، دولت نبايد در جاى ساير قوا بنشيند و هيچ دستگاهى هم نبايد به امور قوه مجريه ورود كند. اگر دولت ضعيف شود نظام هم ضعيف خواهد شد. خدمت به مردم و توجه به مطالبات آنها از مهم‌ترين وظايف ماست.

 معاون‌ اول رئیس‌جمهور گفت: از تمام توانمندى كشور بايد براى پيشرفت استفاده كرد. امروز حل مشكلات اقتصادى كشور نيازمند اجماعى است كه همه آن را بپذيرند. باید کاری کنیم که هر روزی که از عمر دولت می‌گذرد گره‌‌ای از مشکلات مردم باز شود، زیرا امید و اعتماد مردم سرمایه اصلی ماست و باید از آن مراقبت کنیم.

وی با بیان اینکه دولت توانمند حتما نظام را توانمند می‌کند، گفت: تضعیف دولت، تضعیف نظام است، زمانی که اکثریت مردم در انتخابات یک نظر می‌دهند باید نظر آنان بر دستگاه‌ها حاکم شوند. وظیفه مسئولین فرسایش‌ناپذیر بودن است. استانداران در انتخاب مدیران دقت کنند، چرا که اگر مدیری انگیزه نداشته باشد، شما هم گرفتار می‌شوید.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استانداران باید پناهگاه بخش خصوصی باشند گفت: بنده بخش‌نامه‌ای در مورد دیدار با مردم ابلاغ کردم ،عمل  به این بخش‌نامه را از همه دستگاه‌هایتان بخواهید و دیدارهای عمومی با مردم داشته باشید. این جلسات مردم را تسکین می‌دهد و مسئولا‌نشان را می‌بینند. نباید به روزمرگی در استان‌ها بیفتید، مسائل اصلی را اولویت قرار دهید؛ اما به معنای این نیست که مسائل عادی را فراموش کنید. گاهی چنان به روزمرگی می‌افتیم که از جوانان، زنان، توسعه استان و غیره غافل می‌شویم.

 جهانگیری افزود: دولت دستاوردهای بزرگی داشته است، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد در بدترین شرایط ایران رشد اقتصادی 4.2 را دارد البته از نظر ما این به بالای 5 هم می‌رسد.

معاون اول رویس‌جمهور با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور افزود: مردم نباید احساس کنند که وعده‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند، تدبير و اميد شعار نيست و راهبردى است كه بايد در همه دستگاه‌هاى ما جارى باشد. عده‌اى گفتند وضعيت اقتصادى كشور بد است، خير! وضعيت اقتصادى كشور را بد كردند، اما امروز وضعيت اقتصادى كشور در مسير درستى قرار دارد و بايد به آن كمك كنيم تا بهتر حركت كند.

وی ادامه داد: ستاد اقتصاد مقاومتى بايد جدى گرفته شود و در سياست‌ها بايد آن را بكار بگيريم. از مقام معظم رهبرى براى ابلاغ سياست اقتصاد مقاومتى تشكر می‌كنم و از ايشان می‌خواهم همچنان ما در اجراى اين سياست حمايت كنند. رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند اقتصاد مقاومتى بايد نافذالكلمه باشد در حالى كه اكنون اين وضعيت در اقتصاد مقاومتى وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نقش استانداران از وزرا بیشتر است و با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: مهم‌ترین نسخه‌ای که ما در دست داریم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است زیرا تمام بندهای این سیاست‌ها گره‌گشا  هستند.

 جهانگیری ادامه داد: امروز برای حل مسائل اقتصادی کشور نیاز به اجماع نظر داریم، یعنی اینکه همه روی یک مسئله توافق داشته باشیم؛ به نظرم امروز این اجماع سازی در اقتصاد  مقاومتی اتفاق افتاده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای صنایع خاطرنشان کرد: ٢٠ هزار ميليارد تومان اعتبار براى صنايع كوچك و بزرگ در نظر گرفته شده است. پول بيت‌المال باید به دست كسی برسد كه براى مردم شغل ايجاد می‌كند.

جهانگیری ادامه داد: هركس فكر می‌كندنباید از دولت پول بگيرد، پول را پس بدهد، ما با طيب خاطر اين پول را از آنها می‌گيريم، اگر هم كسی از دولت پول می‌گيرد عليه دولت جوسازى نكند. بودجه در ايجاد شغل چندان تاثيرى ندارد، چرا كه سرمايه‌گذارى و توليد در اين زمينه موثر است و اشتغال اينگونه شكل خواهد گرفت.

 معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه منابعی هم برای نوسازی بخش صنعت پیش‌بینی کرده‌ایم گفت: سیاست‌هایی در دوره‌ای اتخاذ شده و آسیب زده‌اند، باید آنها را آسیب‌شناسی کنیم و با اصلاحات اجر‌ایش را ادامه دهیم.

وی گفت: با پول نمی‌‌توانیم مسئله اشتغال را حل کنیم، بلکه با تدبیر این کار انجام شدنی است.

جهانگیری ادامه داد: آمارها نشان داده که دولت توانایی ایجاد 700 هزار شغل را دارد، ما نباید اجازه بدهیم جاهایی که این شغل‌ها را ایجاد می‌کند آسیب ببیند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ممکن است دولت قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد، نباید اجازه بدهیم عده‌ای اقدام به افزایش کالاها  کنند، هیچ کس نباید به بهانه اینکه ممکن است قیمت حامل انرژی افزایش یابد، اجناس را گران کند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار