معاونت مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: بزرگترین مسئولیت اجتماعی دانشجویان، جلوگیری از ایجاد فساد در جامعه است.

جلوگیری از فساد در جامعه بزرگترین مسئولیت اجتماعی دانشجویانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛، محمد علی کوزه‌گر معاونت مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در هفتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران و تقدیر از دانشجویان فداکار که در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد،گفت: به سهم خودم از این اقدام شما دانشجویان که ایثار‌گری ،‌گذشت و فداکاری را زنده نگه می‌دارید سپاسگزارم، زیرا این چیزی است که همه مردم دنیا فارغ از نژاد، رنگ و مذهب به آن نیاز دارند.

کوزه‌گر با اشاره به اینکه ما ملتی هستیم که در فرهنگ و پیشینه ملی و دینمان احسان  و فداکاری جایگاه ویژه ای دارد، گفت: پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک و روز دهش از مصادیق آیین زرتشت است، اسلام هم با رنسانس فرهنگی و اجتماعی خود به احسان و فداکاری ارزش بالاتری داد، کلکم ر‌اع و کلکم مسئول به همین معناست که ما همه مسئولیت اجتماعی داریم.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با بیان اینکه کشورهای غربی در مشارکت اجتماعی از ما سبقت گرفته‌اند، گفت: ما بنیان گذار مسئولیت اجتماعی هستیم، در آثار تخت جمشید این موضوع کاملا مشخص است،  در دین اسلام مساجد ان‌اجی او‌هایی بدون وابستگی به دولت بودند که در مقابل دولت‌ها از مردم حمایت می‌کردند، مساجد پایگاه درد و دل مردم هستند یا زکات نوعی از کمک‌های اجتماعی به اقشار ضعیف جامعه است.

کوزه‌گر بزرگترین مسئولیت اجتماعی دانشجویان امروز را  جلوگیری از فساد در جامعه دانست و افزود: امروز شما دانشجویان باید از موسساتی که به مردم آسیب می‌رسانند مطالبه‌ کنید و نقش مطالبه گری داشته باشید، 15 تا 20 هزار کشته در تصادفات رانندگی به علت کیفیت پایین خودروهای تولیدی است، شما باید از خودرو‌سازانی که ماشین‌های بی کیفیت تولید می‌کنند خودروهای ایمن را مطالبه کنید.

همه فعالیت های جمعیت هلال احمر مصداق فداکاری است

مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه دانشجویان از بزرگترین افراد یک جامعه هستند، گفت:دانشجویان به دلیل عدالت خواهی همواره در جهت خیر رسانی به دیگران اقدام می‌کنند و امروز ما مفتخر‌یم در مراسم تقدیر از دانشجویان فداکار کشور حضور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فداکاری جز بالاترین مفاهیم انسانیت است،گفت: از زمانی که خداوند انسان را آفرید هزاران نفر در این کره خاکی زندگی کردند اما اسم تعداد کمی از آنها مانا شده است که انسان‌های فداکار از جمله این افرا‌د هستند، کسانی که از جان خود مایه می‌گذارند،‌ مدیرانی که روز و شب مشغول خدمت رسانی‌اند از جلوه ‌های این فداکاری هستند که ویژگی آن خود را ند‌یدن است و بنا بر قول حضرت زهرا(س) الد‌ار ‌ثم ا‌لجار ( اول همسایه بعد اهل خانه).

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه همه فعالیت های جمعیت هلال احمر مصداق فداکاری است، گفت: ستون فقرات جمعیت هلا‌ل احمر، مردم داوطلب بوده و هدف آن گسترش صلح و دوستی است، در حادثه اخیر کرمانشاه مردم زیادی را دیدیم که داوطلبانه به مناطق زلزله زده آمده بودند .

حبیبی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این مراسم کمکی به تحقق سخنان رهبری مبنی بر شناسایی جوانان فداکار و معرفی آنها به جامعه باشد.

انتظار مردم از همراهی ورزشکاران هنگام سختی ها

در ادامه عبدالحمید‌ احمدی معاونت وزارت ورزش و جوانان با قدردانی از فداکاری دانشجویان در زمان‌های گوناگون و حوادث کشور گفت: از آقای طیبی ریاست جهاد دانشگاهی سپا‌سگزاریم که آیین تندیس ملی فداکاری را همچنان زنده نگه‌ داشته‌اند.

احمدی با اشاره به اینکه در کودکی یکی از جلوهای فداکاری ریز علی خواجوی را در ذهن داریم، گفت: مصادیق فداکاری در پیش از انقلاب محدود بود اما در دوران انقلاب و دفاع مقدس اوج از خود گذشتگی و فداکاری را مخصوصا در بین جوانان شاهد بودیم، آنها مسیری بسیار فداکار‌انه را در عین گمنامی انتخاب کردند، اسطوره‌های فداکاری شهدا،‌ جانبازان و ایثارگران هستند که با ایثار خون خود نگذاشتند یک وجب از خاک ایران در دست دشمن باقی بماند و ما همواره مدیون خون شهدا هستیم.

معاونت وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در جامعه ورزش هم شاهد حرکات بسیار خوبی در کمک به زلزله زدگان بودیم، گفت : در ورزش واژه پهلوانی را داریم که در زلزله اخیر جلوه‌هایی از آن را دیدیم، ور‌زشکارانی که به صورت خود جوش آبروی جامعه ورزش شدند این انتظار مردم هم بوده و هست که ورزشکاران در سختی‌ها به کمک مردم آسیب دیده بشتابند.

احمدی یادآور شد: انشا‌الله بتوانیم با چنین برنامه‌هایی رسم فداکاری و پهلوانی را نهادینه و به رشد فضایل اخلاقی در کشور کمک کنیم.

در این مراسم تندیس ملی فداکاری به دانشجویان فداکار اعطا شد از جمله این دانشجویان ، دانشجویان جمعیت هلال احمر، دانشجوی مدافع حرم شهید مصطفی سرو زاده، شهید محمد رضا دهقان امیری  و شهید سید محمد حسینی به پاس محرومیت زدایی از مناطق محروم بود.

همچنین به پاس انجام امور خیریه سرپرستی کودکان بی سر پرست و حمایت از مردم زلزله زده از علی دایی اسطوره فوتبال کشور تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار