معاون حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس از اخذ اسناد مالکیت موقوفات به ارزش بیش از یک هزار میلیارد در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازشیراز؛ علی اکبر جعفریان معاون حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ۸۴۲ سند مالکیت مربوط به موقوفات فارس اخذ شده است که از میان این اسناد اخذ شده، تعداد ۱۹۱ سند مربوط یه موقوفات غیر متصرفی است.

وی افزود: وسعت این موقوفات بیش از ۱۱ میلیون متر مربع بوده است و ارزش آن‌ها نیز یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

جعفریان بیان کرد: این اقدام موجب تثبیت مالکیت موقوفات می‌شود و از تضییع حقوق موقوفه و سوء استفاده توسط افراد فرصت طلب جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد اسناد اخذ شده مربوط به اداره اجرایی ناحیه دو شیراز است، گفت: در این اداره اجرایی ۷۱۰ سند مالکیت موقوفات اخذ شد و این موقوفات با کاربری تجاری، مسکونی و مزروعی عمدتا با نیات عزاداری و تعزیه داری ابا عبدالله الحسین (ع) به ثبت رسیده است.

معاون حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار داشت: بزرگترین سند مالکیت اخذ شده در سال جاری مربوط به موقوفه شیخ زین العابدین شهرستان بیضاء است که اراضی این موقوفه در روستای تنگ تور بیضا تحت پلاک ثبتی ۹۰۲ واقع شده است و وسعتی بالغ بر ۹۲۰ هزار متر مربع را در بر می‌گیرد.
انتهای پیام/ر

اخذ سند مالکیت موقوفات در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار