این حوزه بیش از هزارسال است که با عناصر خود نتیجه بخش بوده و ما هم باید از همین عناصر استفاده کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله العظمی سبحانی ، مرجع تقلید شیعیان  در انتهای درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به آیات و روایات، خدافراموشی را سبب خودفراموشی دانست و در مقام علت آن گفت: خداجویی و خداخواهی در فطرت انسان نهاده شده است.

او با بیان اینکه آفرینش ما با خداجویی و خداخواهی آمیخته شده است ابراز داشت: وقتی زندگی به هم می خورد انسان اعم از مسلمان و ملحد به خدا پناه می برند چون در فطرت خویش به خدا اعتقاد دارند و در این زمان است که پرده ها کنار رفته و فطرت هویدا می شود.

آیت الله سبحانی به بیان تفاوت نگرش غربی ها و ما مسلمانان در اعتماد به نفس اشاره کرد و گفت: اعتماد به نفس ما مطلق نیست بلکه در پرتو خداخواهی و توکل به خداست.

او همچنین خواستار حفظ القاب حوزه شد و بیان کرد: لقبهایی که در حوزه داریم از قبیل ثقه الاسلام، حجت الاسلام و آیت الله خوب است و می بایست در هر درجه ای که هستیم استعمال و از به کار بردن کلمه دکتر خودداری کنیم.

این مرجع تقلید به کاربردن القاب دانشگاهی را نوعی از خودبیگانگی دانست و تاکید کرد: اگر کسی در دانشگاه درس بخواند دکتر است اما شما حوزویان نباید از این القاب بهره بگیرید بلکه باید خودباور بوده و خودباخته نباشید.

او تصریح کرد: باید القابی که در حوزه از اول به ما دادند را استفاده کنیم. این حوزه بیش از هزارسال است که نتیجه بخش است باید همان عناصر را استفاده کنیم و البته معتقدیم کاستی هایی هم دارد که باید رفع کرد اما نباید خودباخته باشیم و فکر کنیم این القاب، جان آفرین است.

انتهای پیام/ت

 آیت الله سبحانی :استفاده حوزویان از القاب دانشگاهی نوعی خودباختگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار