دبیر همایش مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانشکده‌های فنی خواهران منطقه ۴ گفت: نیروی انتظامی به تنهایی توانایی مبارزه با معضل اعتیاد را در کهگیلویه و بویراحمد ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   آرامش در همایش دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای منطقه 4 کشور با حضور استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر با موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد اظهار داشت: بسیاری از معتادان کهگیلویه و بویراحمد بین 24 تا 35 سال سن دارند.

وی عنوان کرد: یک عزم جدی و همگانی برای مقابله با اعتیاد لازم بوده زیرا یک دستگاه اجرایی از جمله نیروی انتظامی یا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به تنهایی نمی‌تواند این معضل را کاهش دهد بلکه باید از تمام ظرفیت‌های موجود در استان در این راستا استفاده بهینه شود.

آرامش با تاکید بر اینکه باید تعامل و همکاری ادارات و متولیان امر افزایش یابد، ابراز کرد: 20 مقاله به دبیرخانه این همایش رسید که از این تعداد دو مورد برگزیده شده و از صاحبان این آثار تجلیل می‌شود.

وی بیان کرد: ارتقای آگاهی جامعه و همچنین دانشگاهیان و دانشجویان در زمینه آثار و پیامدهای معضل اعتیاد، فضاسازی برای کاهش معضل اعتیاد و تولید محتوا از مقاله‌های ارائه شده از جمله اهداف برگزاری این همایش بوده است.

آرامش افزود: این همایش در سه بخش ارائه مقالات، کارگاه آموزشی در سه سطح رؤسای دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید و برپایی نمایشگاه برگزار و به حاضرین گواهی شرکت در همایش اعطا می‌شود.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج با اشاره به اینکه وجود باورهای غلط در خصوص مواد مخدر و روان گردان و عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی از عوامل گرایش جوانان به سوءمصرف مواد مخدر است، بیان کرد: با توجه به لزوم فراگیر شدن آموزش و پیشگیری از اعتیاد در جامعه، دانشگاه‌ها می‌توانند با اقدامات فرهنگی پیشگیرانه از جمله برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاههای آموزشی نقش برجسته‌ای در آگاه سازی دانشجویان ایفا کنند.

آرامش افزود: در همین راستا آموزشکده فنی دختران یاسوج این همایش را به عنوان اولین همایش دانشگاهی در استان با هدف افزایش سطح آگاهی دانشجویان نسبت به اثرات مخرب و ویرانگر مواد مخدر و آموزش مهارت‌های زندگی به دانشجویان برگزار کرد.

انتهای پیام/غ

نقش دانشگاه در مبارزه با اعتیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.