آلودگی هوا و آلودگی زیست‌محیطی که روند رو به ‌افزایشی را سپری می‌کنند، می‌توانند حیات کره زمین را تهدید کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با این روند تخریبی،‌ پیدا کردن منابع آلودگی هوا است.

۶ توصیه برای کمک به کاهش آلودگی هوابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هوایی که امروزه تنفس می‌کنیم، حاوی سطح بالایی از ترکیبات سمی و آلاینده‌های خطرناک است. متاسفانه آلودگی هوا و آلودگی زیست‌محیطی که روند رو به ‌افزایشی را سپری می‌کنند، می‌توانند زیبایی کره زمین را در دهه‌های آینده به حداقل ممکن برسانند و حیات این کره خاکی را تهدید کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با این روند تخریبی،‌ پیدا کردن منابع آلودگی هوا و به‌کارگیری ترفندهای عملی برای مقابله با آن‌ها است. اگر شما هم می‌خواهید که نقشی در این روند داشته باشید، می‌توانید از ترفندهای زیر کمک بگیرید.

۱. از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید

در شرایطی که آلودگی هوا به اوج خودش می‌رسد و جان شهروندان را تهدید می‌کند،‌ همه ما باید استفاده از خودروهای شخصی را متوقف کنیم و برای رفت‌وآمد خودمان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم. اتوبوس، تاکسی و مترو، وسیله‌های نقلیه عمومی مناسبی هستند که می‌توانند جایگزین خودروی شخصی شوند. کاهش استفاده از خودورهای شخصی هم آلودگی هوا را کمتر می‌کند و هم ترافیک را کاهش می‌دهد.

۲. خودروی شخصی‌تان را به‌طور منظم بررسی کنید

افرادی که صاحب خودروی شخصی هستند، باید این وسیله را به‌طور منظم برای بررسی نزد متخصصان خودرو یا مراکز مخصوص این کار ببرند. این بررسی منظم لازم است تا مطمئن شویم که خودروی شخصی‌مان از سوخت اضافی استفاده نمی‌کند.

۳. چراغ‌های بلااستفاده را خاموش کنید

در محیط‌هایی مانند خانه یا محل کار،‌ هرگز چراغ‌ها یا وسایل الکترونیکی بلااستفاده را بیهوده روشن نگذارید. هرچه ما بیشتر از منابع انرژی استفاده کنیم، انرژی بیشتری را می‌سوزانیم و در نتیجه هوای را بیشتر از پیش آلوده می‌کنیم. بعضی از افراد عادت کرده‌اند که چراغ‌ها را در محیط‌های مختلف بلااستفاده روشن بگذارند، در حالی که نمی‌دانند همین عادت نادرست می‌تواند تا چه اندازه مخرب باشد.

۴. از مواد شیمیایی مخرب استفاده نکنیم

اگر از مصالح و موادی استفاده می‌کنید که ترکیبات شیمیایی زیادی دارند و بوی غلیظ و شدیدی از خودشان پخش می‌کنند، حتما استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانید یا در صورت امکان از آن‌ها استفاده نکنید. استفاده مداوم از این مواد و مصالح در حجم انبوه باعث تشدید آلودگی هوا می‌شود.


بیشتر بخوانید: ۱۵ کلید طلایی برای حل مشکل آلودگی هوای تهران 


۵. سیگار نکشید

یکی از گام‌های فردی در راستای کاهش آلودگی هوا، عدم استفاده از سیگار و تشویق کردن اطرافیان به ترک کردن سیگار است. سیگار هم برای سلامتی فردی مضر است و هم کیفیت هوا را پایین می‌آورد.

۶. همیشه از محصولات قابل بازیافت استفاده کنید

اگر به محصولات قابل بازیافت دسترسی دارید، همیشه از همین محصولات استفاده کنید. این محصولات در مرحله تولید شدن، به منابع انرژی کمتری نسبت به محصولات دیگر نیاز دارند.

 منبع: سلامتیسم

انتهای پیام/

6 توصیه برای کمک به کاهش آلودگی هوا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.