همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله وکاهش اثرات بلایای طبیعی برنامه های مختلف فرهنگی در آذربایجان غربی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، برنامه های مختلفی در سطح استان و با همکاری دستگاههای ذیربط استانی و فرمانداری ها برگزار می شود.

جعفری، برگزاری مانور، دوره های آموزشی، نمایشگاه دستاوردهای مدیریت بحران، نشست خبری، تبلیغات شهری، سخنرانی مسئولان و ائمه جمعه و جماعات برای فرهنگسازی و ارتقای آگاهی عمومی از مخاطرات طبیعی و ... را از جمله برنامه های هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان عنوان کرد.

وی همچنین در خصوص بیمه نمودن ساختمان ها و واحدهای روستایی در استان گفت: بر اساس دستور استاندار محترم و طی جلساتی که با تعدادی از شرکت های بیمه برگزار شده، مقرر شده تا پایان سال تمامی واحدهای مسکونی روستایی در استان در برابر حوادث و بلایای طبیعی بیمه شوند.

جعفری افزود: مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی نیز از جمله برنامه هایی است که در استان در حال اجراست و تاکنون 30 درصد این واحدها مقاوم سازی شده اند.

گفتنی است، پنجم دی ماه همزمان با سالروز وقوع زلزله 6.6 ریشتری بم در سال 1382 به عنوان روز «ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری گردید.

4 تا 10 دی ماه نیز به عنوان هفته «ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری شده است.  

انتهای پیام/ح

مقاوم سازی 30 در صد از واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان غربی در برابر حوادث طبیعی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.