به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به لزوم انجام کارهای علمی و پژوهشی برای شناسایی جامعه مخاطبان و بررسی سطح اثرگذاری فعالیتها و خدماتی که ارائه میشود، گفت: با تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی و پس از تشکیل معاونت علمی در مجموعه بایستی با رویکرد پژوهشی و با قدرت و قوت به سمت هدفگذاریها حرکت کنیم.
وی با تقدیر از تلاش گسترده و شبانه روزی کارکنان و پرسشگران این اثر پژوهشی در معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: شناسایی دغدغهها و مشکلات زائران، نحوه ارائه پیامهای مطلوب به زائران و شناسایی مدام نیازها تبلیغی و رفاهی آنان از شاخصهایی است که بایستی درباره آنان آمار و اطلاعات دقیق وجود داشته باشد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: آگاهی از میزان تشرف زائران در ایام و مناسبتهای مختلف سال و برنامه ریزی مدون برای افزایش سطح کمی و کیفی خدمات رفاهی و فعالیتهای تبلیغی و معرفتی میتواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.
بختیاری اقدام معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در اجرای طرح زیارت نیابتی از طرف شهدای سرافراز کشورمان را اقدامی درخور تقدیر و تاثیرگذار دانست.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه این برنامه با بیان اینکه برنامه ریزان فرهنگی همواره با متغیرهای مخاطب، محتوا و برنامه در تعامل هستند، گفت: زائران حرم مطهر رضوی دارای گرایشها و ارزشهای اجتماعی متفاوت، انتظارات فراوان و ناهمسان هستند.
حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی گفت: درک این موضوع از سوی مدیران عالی باعث شده که پژوهشهای مختلفی ناظر به شناخت نیازها، خواستهها و انتظارات زائران طراحی و اجراء شده است که ماحصل آن در این مجموعه مقالات رونمایی شد.
مهدی لسانی مدیر پژوهش و برنامه ریزی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی هم درادامه گفت: در این اثر پژوهشی شاخصهایی نظیر فرهنگ زیارتی زائران حرم مطهر امام رضا (ع)، انگیزه شناسی زیارت، دفعات تشرف، ماندگاری در حرم مطهر و مشهد مقدس، نحوه تشرف و مناسک و پیامدهای زیارت بررسی شده است.
انتهای پیام//ف.ج