رئیس جمهور ترکیه به توییت توهین آمیز وزیر امور خارجه امارات واکنش نشان داد و گفت پایت را از گلیمت درازتر نکن.

تشدید جدال سران ترکیه و امارات؛اردوغان خطاب به عبدالله بن زاید: حد و مرز خودت را بدانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان در واکنش به به اقدام وزیر خارجه امارات متحده عربی در باز نشر توییتی علیه فرمانده عثمانی امروز(چهارشنبه) در نشستی در شهر آنکارا عبدالله بن زاید را خطاب قرار داد و تصریح کرد: «هنگامی که جدّ ما "فخرالدین پاشا" از شهر مدینه منوره دفاع می‌کرد، جد تو کجا بود؟ ای بدبختی که به ما تهمت و افترا می‌زنی، پایت را از گلیمت دراتز نکن.»

توییتی که وزیر خارجه امارات آن را باز نشر کرده بود، بر این مسئله ادعا داشت که فخرالدین پاشا اموال اهالی مدینه را سرقت کرده و آن‌ها را با قطارهایی به شام (دمشق) و استانبول منتقل کرده است، همچین در این توییت آمده است که این افراد اجداد اردوغان هستند و سابقه رفتار آن‌ها با مسلمانان و عرب‌ها را نشان می‌دهد.

بر این اساس،  اردوغان از اقدامات فرمانده عثمانی دفاع کرد و گفت که وی هنگامی که نیروهای بریتانیا حجاز را محاصره کرده بودند، به همراه دو هزار سرباز امانتی‌های مقدسِ متعلق به پیامبر اکرم (ص) را به شهر استانبول فرستاد.

وی ادامه داد، نیروهای عثمانی با این کار توانستند از غارت این امانت‌ها و به نمایش گذاردن آن‌ها در موزه‌های اروپایی جلوگیری کنند و این آثار هم‌اکنون در کاخ «توپ قاپی» با دقت بیشتر نگهداری می‌شوند.

اردوغان همچنین اظهار داشت که فخر الدین پاشا بعد از اینکه مطمئن شد امانتی‌ها سالم به مقصد رسیده است، با خیال راحت و با تمام قوا به مدت 2 سال و 7 ماه از این شهر در برابر متجاوزان انگلیس و مزدوران آن‌ها دفاع کرد.

شایان ذکر است، در واکنش به توییت وزیر خارجه امارات، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه به شدت از اقدام وی انتقاد کرد و گفت که هدف از انتشار آن، قرار دادن اعراب و ترک‌ها در برابر یکدیگر است و آن را اقدامی «شرم آور» خواند.

انتهای پیام/

واکنش اردوغان به توییت امیر امارات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
جای تاسفه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
یاشاسین ترکیه. اولسون امارات.
آخرین اخبار